Thursday 18 September 2014

The Devils Wear Prada

Saya suka cerita ni, sambil tengok sambil terangguk2.. dan jujurnya memang ada bos2 yg bersikap sebegini.. 


Ohh begitu banyak pengalaman saya disepanjang menjadi Setiausaha dan PA untuk memberi khidmat giteww...


 Bossy, banyak cengkadak and sengaja kan bila dia tidak puas hati dengan kerja kita akan sengaja menyuruh kita buat sesuatu yang tidak masuk dek akal.

Saya pernah ada bos yang mulutnya tidak lepas menengking.. like this


haha gitulah setiap hari.. sesiapa yang masuk bilik beliau if tak kena lempar file tak pun kena sumpah seranah...

Ada juga yang mulut tak lepas dengan menyebut kata2 kejis.. sudah beigtu sinonim begitu dimulut.. wtf, ba alif ba ya, pu** ma*, eh mcm2lah lagi yang tak terjangkau dek akal..

Ada juga yg asyikla suh kita menipu.. *kao mampoo??*

tapi all in saya rasa mcm citer "The Devils Wear Prada" ni jugak.. jika kita dapat deliver apa jua task dengan cemerlang jgnla risau apa2 pun.. trust me its work..

saya pernah apply visa utk ke jepun bila masa kedutaan akan tutup within 1 hour dan saya harus berkejar kesana hari yang sama kerana flight to Japan at the evening..

Naik kereta mcm F1 *tak tifu ni*.. ingat2 balik memang kelakar...

dengan heels berlari...


 tapi bila ingat2 balik memang mcm2 ragam sebenarnya.. suka, duka semua tu best sgt2 bila suatu hari, setiap hari saya harus menyediakan sarapan iaitu

Mangga dan oat 

detox and tenaga

 
lower your cholestrol level




setiap hari ya without fail.. sama lagaknya mcm miranda hehe..

tetapi the best part was, ada satu hari masa nak bancuh oat tu saya perasan didalam oat tersebut ada ulat.. ya ulat yang dok berkeruit keruit gini hehehe.. *gelak evils*




and the rest is history hahahaha you ols figure outla apa yg saya buat...




so for the bosses out there, silalah layan pekerja anda molek2 deh..


saya perkerja yang berdedikasi

Mamabeauty

 
 

No comments:

Post a Comment