Wednesday 10 September 2014

Tersentak Oleh Waktu

Jujurnya masa blog walk tadi terbaca tentang sesuatu yang mengingatkan saya tentang ajal tu tak kira dimana waima baru sesaat kita bersama.. sesaat yang akan datang belum tentu..

Kita semua pernah berbuat silap, terkhilaf.. tersesat dan tersasar dari landasan hidup.. *ini saya*.. bukannya hebat sangat bila difikirkan..

mood winter sonata
















Alhamdulillah, saya didlm proses untuk menjadi lebih baik dan istiqamah didalam cara hidup saya dan keluarga..

Sometimes, kematian mengingatkan kita tentang betapa jauhnya kita tersasar.. semoga kita segera bertaubat dan kembali kepadanya..

Ini yang saya rasa, jujurnya bila berterusan buat solat taubat, tahajud and Dhuha perlahan2 saya rasa kerdil, rasa betapa kurangnya saya disisi Allah.. kurang serba serbi..

Memang Allah uji kita bukan sahaja dari segi kesusahan tetapi juga ramai yg kalah dengan ujian kesenangan. 

Ujian kesenangan buat kita lupa diri kita
Ujian kesenangan buat kita lupa pada Allah
Ujian kesenangan buat kita lupa.. hanyut dan terus hanyut..


Alhamdulillah... mungkin sebelum ini hati saya tidak terbuka utk berhijrah.. ya HIJRAH yg besar saya lakukan...

Semoga dipermudahkan perjalanan saya.. aminn


Mamabeauty
-mencari jalan Allah-
contengan jalanan

2 comments: