Showing posts with label Family & Business. Show all posts
Showing posts with label Family & Business. Show all posts

Monday, 8 September 2014

Cabaran EXXO dan Memasak

Saya tak tahu anda2 yang sudah punya anak2 macamana naluri keibuan korang..

Tengok orang yang ada anak kecik2 tu, sedikit sebanyak teringin ada anak kecil lagi.. haishhh naluri ibu ginilah.. walaupun saya tahu umur dah 40an.. ada slip disc also before.. so besar kemungkinan tu memang taklah kan...

Jadi baby besar saya yang sorang tu lah yg masih bermanja siang malam, Alhamdulillah Allah masih pinjamkan saya selama 8 tahun ini.. *tears*..

my sweetpie
 Tapi saya ni mudah sangat berasa sunyi bila anak2 tak ada depan mata.. bila anak2 dah membesar.. bila anak2 dah mula tak nak share apa2.. balik rumah masuk bilik, either tengok hp n bercakap bila nak duit or nak makanan tak ada..

Ermmm sumthing missing gitewww.. ker memang ada peringkat anak2 ni masa umur dari baby sampai 12 bolehla nak berkepit with us.. after dah sekolah menengah dah mula diorang have their own friends..

Saya cuba untuk memasuki dunia anak perempuan berusia 15 tahun.. 

Sometimes cuba juga saya menjadi peminat EXXO.. 2NE1 or even peminat GD..

Bayangkan ya saya perlu minat lagu2 Growl, carikan segala merchandise EXXO semata-mata untuk mengambil hati dan dekat dengan mereka..

and lagi best diorng minta mommy ni downloadkan segala lagu2 Korea utk diorg dengar dlm kereta.. hahaha ini best sebab mommy pun bulih belajar menari.. n ketawa bersama.. coz mommy tak pandai menari haishhhh.. dengar diorng ketawakan saya pun dah happy..

Atleast we are in one line.. walaupun kayu.. hentam sajalah lirik dan lenggoknya..




Mommy and Kids
Bagaimana pula saya cuba mendekati anak bujang sorang saya ni???

Disebabkan dia suka sangat dan berminat dengan bidang masakan, jadi mommy pun BERUSAHALAH.. ya berusaha utk mencuba pelbagai resipi..

Or setiap hujung minggu aktiviti bersama anak2 ialah memasak bersama-sama.. hahaha.. ada yang menjadi dan ada juga yang masuk tong sampah..


we looks like friends YO..

 All in tidak mudah sebenarnya utk memasuki dunia mereka..

Atleast, im trying and still going on..

Doa mommy semoga anak2 senantiasa ingat Allah dan berusaha dengan bersungguh didlm apa jua ya.. *arghhh tipikal words*..


Mamabeauty
-contengan jalanan-

Cabaran EXXO dan Memasak

Saya tak tahu anda2 yang sudah punya anak2 macamana naluri keibuan korang..

Tengok orang yang ada anak kecik2 tu, sedikit sebanyak teringin ada anak kecil lagi.. haishhh naluri ibu ginilah.. walaupun saya tahu umur dah 40an.. ada slip disc also before.. so besar kemungkinan tu memang taklah kan...

Jadi baby besar saya yang sorang tu lah yg masih bermanja siang malam, Alhamdulillah Allah masih pinjamkan saya selama 8 tahun ini.. *tears*..

my sweetpie
 Tapi saya ni mudah sangat berasa sunyi bila anak2 tak ada depan mata.. bila anak2 dah membesar.. bila anak2 dah mula tak nak share apa2.. balik rumah masuk bilik, either tengok hp n bercakap bila nak duit or nak makanan tak ada..

Ermmm sumthing missing gitewww.. ker memang ada peringkat anak2 ni masa umur dari baby sampai 12 bolehla nak berkepit with us.. after dah sekolah menengah dah mula diorang have their own friends..

Saya cuba untuk memasuki dunia anak perempuan berusia 15 tahun.. 

Sometimes cuba juga saya menjadi peminat EXXO.. 2NE1 or even peminat GD..

Bayangkan ya saya perlu minat lagu2 Growl, carikan segala merchandise EXXO semata-mata untuk mengambil hati dan dekat dengan mereka..

and lagi best diorng minta mommy ni downloadkan segala lagu2 Korea utk diorg dengar dlm kereta.. hahaha ini best sebab mommy pun bulih belajar menari.. n ketawa bersama.. coz mommy tak pandai menari haishhhh.. dengar diorng ketawakan saya pun dah happy..

Atleast we are in one line.. walaupun kayu.. hentam sajalah lirik dan lenggoknya..




Mommy and Kids
Bagaimana pula saya cuba mendekati anak bujang sorang saya ni???

Disebabkan dia suka sangat dan berminat dengan bidang masakan, jadi mommy pun BERUSAHALAH.. ya berusaha utk mencuba pelbagai resipi..

Or setiap hujung minggu aktiviti bersama anak2 ialah memasak bersama-sama.. hahaha.. ada yang menjadi dan ada juga yang masuk tong sampah..


we looks like friends YO..

 All in tidak mudah sebenarnya utk memasuki dunia mereka..

Atleast, im trying and still going on..

Doa mommy semoga anak2 senantiasa ingat Allah dan berusaha dengan bersungguh didlm apa jua ya.. *arghhh tipikal words*..


Mamabeauty
-contengan jalanan-

Sunday, 7 September 2014

Housewife ataupun Wanita Bekerjaya??

Hari2 minggu saya macam biasa sahaja... Fully bertukar menjadi housewife yg tidak henti2 didapur, doing house chores and so on.. Think semua ibu2 yg bekerjaya begini..

Alhamdulillah, semenjak saya didiognos kena "slip disc".. dapatlah berehat dari melakukan kerja rumah mcm mop lantai, kemas2 n cuci2 toilet.. 

Sometimes kita as mom ni kerja tanpa henti sampai tak memikirkan kesihatan diri kita.. yet Allah beri saya peringatan by sending me some messages thru my slip disc..

Even now alhamdulillah dah sihat.. yet as a mommy yg pentingkan kesihatan sendiri.. "Love yourself" first.. baru kita bulih nak jaga anak2 kita kan.. so teruskan jelah helper yang akan datang setiap minggu tu utk kemas mana yg patut..

Bersyukur dengan segalanya...

And Ahad pulak Baby q merengek kata bosanla mama duk umah jer.. hehe she's always do merengek part only with me.. Kita berdua ni dah mcm kembar siam pulak.. dimana ada saya disitu ada dia tak boleh berpisah.. even when dia merajuk saya tegur apa2 pun.. kejap jelah after she will come back and hugs me coz rindu saya membebel..

Serta merta memory back to 7 years ago dok terbayang when struggling time.. Ohh how time flies.. now she's already 8 years old baby besaq..

Ni masa hari Jumaat im not feeling well jadi dok umah pun buhsan kot alone, gi lah amik dia di sekolah agama.. Punyala happy coz mommy amik..

Perasaan tu mcm nak menanges coz sebab si montel ni lah kot saya cuba utk kerja dari rumah intead gi keje everyday..

Biasalah ayat dia yg menusuk jiwa tu

"Kita suka mama ada rumah"
"Mama masak semua sedap"
"Kita suka mcm ni, mama amik kita kat sekolah"

Ohhh anak.. ohhh itu saja our weekends.. bawak diorng kuar mkn2 n balik umah saja..

mamabeauty
-mencari jalan Allah-
 

Housewife ataupun Wanita Bekerjaya??

Hari2 minggu saya macam biasa sahaja... Fully bertukar menjadi housewife yg tidak henti2 didapur, doing house chores and so on.. Think semua ibu2 yg bekerjaya begini..

Alhamdulillah, semenjak saya didiognos kena "slip disc".. dapatlah berehat dari melakukan kerja rumah mcm mop lantai, kemas2 n cuci2 toilet.. 

Sometimes kita as mom ni kerja tanpa henti sampai tak memikirkan kesihatan diri kita.. yet Allah beri saya peringatan by sending me some messages thru my slip disc..

Even now alhamdulillah dah sihat.. yet as a mommy yg pentingkan kesihatan sendiri.. "Love yourself" first.. baru kita bulih nak jaga anak2 kita kan.. so teruskan jelah helper yang akan datang setiap minggu tu utk kemas mana yg patut..

Bersyukur dengan segalanya...

And Ahad pulak Baby q merengek kata bosanla mama duk umah jer.. hehe she's always do merengek part only with me.. Kita berdua ni dah mcm kembar siam pulak.. dimana ada saya disitu ada dia tak boleh berpisah.. even when dia merajuk saya tegur apa2 pun.. kejap jelah after she will come back and hugs me coz rindu saya membebel..

Serta merta memory back to 7 years ago dok terbayang when struggling time.. Ohh how time flies.. now she's already 8 years old baby besaq..

Ni masa hari Jumaat im not feeling well jadi dok umah pun buhsan kot alone, gi lah amik dia di sekolah agama.. Punyala happy coz mommy amik..

Perasaan tu mcm nak menanges coz sebab si montel ni lah kot saya cuba utk kerja dari rumah intead gi keje everyday..

Biasalah ayat dia yg menusuk jiwa tu

"Kita suka mama ada rumah"
"Mama masak semua sedap"
"Kita suka mcm ni, mama amik kita kat sekolah"

Ohhh anak.. ohhh itu saja our weekends.. bawak diorng kuar mkn2 n balik umah saja..

mamabeauty
-mencari jalan Allah-
 

Monday, 1 September 2014

Back To Nature with Kids


On Sunday manage to bring kids to FRIM.. Ini pertama kali saya pegi FRIM..haha dekat jer tapi since dulu anak2 kecik2 so like nak bawak 3 orang mcm cramp gitu..

Since now my one and only Balqis sahaja yg consider kids.. hehe the rest of us dah dewasa gitu.. bolehlah..

love the words tu.. our journey masa gi Tanah Aina
 Sebab dah lama sgt tak trekking mcm a bit sakit kaki plus belakang as usual.. nasib lepas breakfast tu sesiap mkn b complex, vitalea..

Tenaga penting kot supaya tak semput.. haha walaupun trekking tu sekejap jer..

Sempat gaks tu tapau bawa air Performance Drink utk perjalanan kami.


Mommy and happy face Balqis
camping
 Sebab Balqis sorang saja yg teringin nak mandi manda.. so bukak jugakla khemah comel ni utk dia salin baju..

All in we just sit there.. tengok2 keindahan alam semulajadi, tengok2 orang yg ramai ya amats.. makan2 bekalan nasi lemak bagai n balik..

Just spending our quality time together with kids.. thats all.. idokler setiap minggu tengok wayang, main boling or terperuk tengok tv n layan games..

atleast "back to nature" sekali sekala..

Ingin dapatkan set utk Trekking tu boleh order disini ya

mamabeauty



Back To Nature with Kids


On Sunday manage to bring kids to FRIM.. Ini pertama kali saya pegi FRIM..haha dekat jer tapi since dulu anak2 kecik2 so like nak bawak 3 orang mcm cramp gitu..

Since now my one and only Balqis sahaja yg consider kids.. hehe the rest of us dah dewasa gitu.. bolehlah..

love the words tu.. our journey masa gi Tanah Aina
 Sebab dah lama sgt tak trekking mcm a bit sakit kaki plus belakang as usual.. nasib lepas breakfast tu sesiap mkn b complex, vitalea..

Tenaga penting kot supaya tak semput.. haha walaupun trekking tu sekejap jer..

Sempat gaks tu tapau bawa air Performance Drink utk perjalanan kami.


Mommy and happy face Balqis
camping
 Sebab Balqis sorang saja yg teringin nak mandi manda.. so bukak jugakla khemah comel ni utk dia salin baju..

All in we just sit there.. tengok2 keindahan alam semulajadi, tengok2 orang yg ramai ya amats.. makan2 bekalan nasi lemak bagai n balik..

Just spending our quality time together with kids.. thats all.. idokler setiap minggu tengok wayang, main boling or terperuk tengok tv n layan games..

atleast "back to nature" sekali sekala..

Ingin dapatkan set utk Trekking tu boleh order disini ya

mamabeauty



Thursday, 28 August 2014

Trekking Bersama Anak-anak

Dulu-dulu saya suka pergi trekking.. zaman muda saya banyakla saya habiskan pergi segenap pelusuk didlm negara utk trekking sahaja.

Masa tu muda remaja lagipun... baru 20an..

Perjalanan yang jauh, kengkadang 3 hari pergi.. time tu mudah sangat nak terkena selsema kerana imun badan yang kurang dan terdedah dengah cuaca yg kengkadang hujan seharian.

Kaki yang selalu injured juga amatlah bermasalah jika ingin trekking.. nak2 lagi perjalanan yang berliku.. turun naik gunung bukannya mudah sebenarnya..

Memerlukan azam yang kuat untuk sampai ke puncak

Saya nak cerita sekiranya adalah time tu masa yg ada saya dah kenal shaklee .. hehe harusla saya syorkan :-

B complex
Ostematrix
Vitalea 
AJHT
Vitamin c dan
Performance Drink..

.. 
Pemberi Tenaga Segera dan kekalkan air didlm badan


untuk tenaga segera

tidur yang lebih lena dan bebas kebas2 selepas trekking

imun badan yang kuat sangatlah membantu tubuh kita kekal cergas
menyokong sendi kita terutama lutut dan pergelangan

Keperluan nutrisi kita sepanjang pendakian

Sebabnya insyaAllah minggu ini ingin bertrekking ditempat yang dekat2 sahaja bersama anak2... 


Semoga ianya dapat membantu saya dan anak2 kekal cergas...

Lets explored our rainforest peeps..

Jika ingin order supplemen ini boleh order disini


mamabeauty
-always as traveller- 

Trekking Bersama Anak-anak

Dulu-dulu saya suka pergi trekking.. zaman muda saya banyakla saya habiskan pergi segenap pelusuk didlm negara utk trekking sahaja.

Masa tu muda remaja lagipun... baru 20an..

Perjalanan yang jauh, kengkadang 3 hari pergi.. time tu mudah sangat nak terkena selsema kerana imun badan yang kurang dan terdedah dengah cuaca yg kengkadang hujan seharian.

Kaki yang selalu injured juga amatlah bermasalah jika ingin trekking.. nak2 lagi perjalanan yang berliku.. turun naik gunung bukannya mudah sebenarnya..

Memerlukan azam yang kuat untuk sampai ke puncak

Saya nak cerita sekiranya adalah time tu masa yg ada saya dah kenal shaklee .. hehe harusla saya syorkan :-

B complex
Ostematrix
Vitalea 
AJHT
Vitamin c dan
Performance Drink..

.. 
Pemberi Tenaga Segera dan kekalkan air didlm badan


untuk tenaga segera

tidur yang lebih lena dan bebas kebas2 selepas trekking

imun badan yang kuat sangatlah membantu tubuh kita kekal cergas
menyokong sendi kita terutama lutut dan pergelangan

Keperluan nutrisi kita sepanjang pendakian

Sebabnya insyaAllah minggu ini ingin bertrekking ditempat yang dekat2 sahaja bersama anak2... 


Semoga ianya dapat membantu saya dan anak2 kekal cergas...

Lets explored our rainforest peeps..

Jika ingin order supplemen ini boleh order disini


mamabeauty
-always as traveller-