Sunday 7 September 2014

Housewife ataupun Wanita Bekerjaya??

Hari2 minggu saya macam biasa sahaja... Fully bertukar menjadi housewife yg tidak henti2 didapur, doing house chores and so on.. Think semua ibu2 yg bekerjaya begini..

Alhamdulillah, semenjak saya didiognos kena "slip disc".. dapatlah berehat dari melakukan kerja rumah mcm mop lantai, kemas2 n cuci2 toilet.. 

Sometimes kita as mom ni kerja tanpa henti sampai tak memikirkan kesihatan diri kita.. yet Allah beri saya peringatan by sending me some messages thru my slip disc..

Even now alhamdulillah dah sihat.. yet as a mommy yg pentingkan kesihatan sendiri.. "Love yourself" first.. baru kita bulih nak jaga anak2 kita kan.. so teruskan jelah helper yang akan datang setiap minggu tu utk kemas mana yg patut..

Bersyukur dengan segalanya...

And Ahad pulak Baby q merengek kata bosanla mama duk umah jer.. hehe she's always do merengek part only with me.. Kita berdua ni dah mcm kembar siam pulak.. dimana ada saya disitu ada dia tak boleh berpisah.. even when dia merajuk saya tegur apa2 pun.. kejap jelah after she will come back and hugs me coz rindu saya membebel..

Serta merta memory back to 7 years ago dok terbayang when struggling time.. Ohh how time flies.. now she's already 8 years old baby besaq..

Ni masa hari Jumaat im not feeling well jadi dok umah pun buhsan kot alone, gi lah amik dia di sekolah agama.. Punyala happy coz mommy amik..

Perasaan tu mcm nak menanges coz sebab si montel ni lah kot saya cuba utk kerja dari rumah intead gi keje everyday..

Biasalah ayat dia yg menusuk jiwa tu

"Kita suka mama ada rumah"
"Mama masak semua sedap"
"Kita suka mcm ni, mama amik kita kat sekolah"

Ohhh anak.. ohhh itu saja our weekends.. bawak diorng kuar mkn2 n balik umah saja..

mamabeauty
-mencari jalan Allah-
 

2 comments:

  1. masa mak aku kerja dulu pun, aku fikir mcm si Q ni...best la mak dok rumah...tp tak bagitau mak la, kang kena sergah hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha dia always tau.. even hari2 mentioned mende ni.. tu yg aku berasa hati sangat

    ReplyDelete