Monday 8 September 2014

Cabaran EXXO dan Memasak

Saya tak tahu anda2 yang sudah punya anak2 macamana naluri keibuan korang..

Tengok orang yang ada anak kecik2 tu, sedikit sebanyak teringin ada anak kecil lagi.. haishhh naluri ibu ginilah.. walaupun saya tahu umur dah 40an.. ada slip disc also before.. so besar kemungkinan tu memang taklah kan...

Jadi baby besar saya yang sorang tu lah yg masih bermanja siang malam, Alhamdulillah Allah masih pinjamkan saya selama 8 tahun ini.. *tears*..

my sweetpie
 Tapi saya ni mudah sangat berasa sunyi bila anak2 tak ada depan mata.. bila anak2 dah membesar.. bila anak2 dah mula tak nak share apa2.. balik rumah masuk bilik, either tengok hp n bercakap bila nak duit or nak makanan tak ada..

Ermmm sumthing missing gitewww.. ker memang ada peringkat anak2 ni masa umur dari baby sampai 12 bolehla nak berkepit with us.. after dah sekolah menengah dah mula diorang have their own friends..

Saya cuba untuk memasuki dunia anak perempuan berusia 15 tahun.. 

Sometimes cuba juga saya menjadi peminat EXXO.. 2NE1 or even peminat GD..

Bayangkan ya saya perlu minat lagu2 Growl, carikan segala merchandise EXXO semata-mata untuk mengambil hati dan dekat dengan mereka..

and lagi best diorng minta mommy ni downloadkan segala lagu2 Korea utk diorg dengar dlm kereta.. hahaha ini best sebab mommy pun bulih belajar menari.. n ketawa bersama.. coz mommy tak pandai menari haishhhh.. dengar diorng ketawakan saya pun dah happy..

Atleast we are in one line.. walaupun kayu.. hentam sajalah lirik dan lenggoknya..




Mommy and Kids
Bagaimana pula saya cuba mendekati anak bujang sorang saya ni???

Disebabkan dia suka sangat dan berminat dengan bidang masakan, jadi mommy pun BERUSAHALAH.. ya berusaha utk mencuba pelbagai resipi..

Or setiap hujung minggu aktiviti bersama anak2 ialah memasak bersama-sama.. hahaha.. ada yang menjadi dan ada juga yang masuk tong sampah..


we looks like friends YO..

 All in tidak mudah sebenarnya utk memasuki dunia mereka..

Atleast, im trying and still going on..

Doa mommy semoga anak2 senantiasa ingat Allah dan berusaha dengan bersungguh didlm apa jua ya.. *arghhh tipikal words*..


Mamabeauty
-contengan jalanan-

No comments:

Post a Comment