Thursday 30 October 2014

Orang Pemalu Sesuai Berniaga Online/Offline???

Kenapa orang macam saya ni sesuai berniaga online???

Ramai ya yang ada masalah kurang keyakinan diri untuk buka mulut utk memulakan bicara, apatah lagi utk menarik orang ramai membeli barangan .. Betul???

Hahaha, jangan risau kerana saya juga macam tu sebenarnya...


Pada mulanya macam "Eh.. segannya nak share kat orang ramai kan"...

"Ada ke orang nak beli ni nanti???"

Aaa.. itulah belum apa-apa kita or diri kita sendiri yang kurang yakin dengan kemampuan diri sendiri..

Alah bisa tegal biasa giteww... sama macam saya.. memula consume supplemen shaklee hanya makan utk diri sendiri dan keluarga... Walaupun orang sekeliling ada masalah or mungkin sharing apa-apa saya senyap sahaja.. "Tak berani nak bukak mulut bak ada emas"..

Sehinggalah ada yang bertanya... "Eh you nampak kuruslah"... jeng jeng jeng...

aa dari situlah saya share apa yang saya makan dan dari situ jugalah saya mendapat pelanggan pertama.. tak sangka sangat.. dan dari situ jugalah saya membina keyakinan diri..

Sebenarnya the product speak louder than i've thought...

Ramai lagi sebenarnya yang tidak mengetahui tentang shaklee.. dari situ jugalah saya mula berniaga online thru FB/Insta dan blogging..

Sebenarnya online dan offline lebih kurang sama sahaja cuma nampak dan tak nampak sahaja muka peniaga.. memang saya pilih online sebab pemalu.. tetapi jika ada yang sudi berjumpa utk sebarang peluang bussiness offline.. ya bisa aja dong... 

Kerana MLM business is about spreading out network.. tidak kira dimana jua business ini sebenarnya dan ianya sangat sesuai dari jarak jauh sebab ada kemudahan utk berhubung dari talian. Ada yang datang sejauh dari Ruwais ya utk semata-mata berniaga Shaklee..

Hanya kita yang menentukan sebenarnya jatuh bangun bussiness ini.. Kita lebihkan sharing insyaAllah kebaikan yang kita beri akan dibalas dengan kebaikan jua.

 Yang penting sekali produk yang sangat bagus selama 50 tahun dipasaran, secara klinikal telah diuji dan berstatus HALAL..

Itu sebabnya saya tidak ragu lagi... :-) kerana plan yang bagus utk persaraan saya InsyaAllah..

JIka berminat utk memulakan perniagaan ini boleh wassap saya ya.. 019-2511448
 


Mamabeauty

 

No comments:

Post a Comment