Thursday 16 October 2014

Aktiviti Menyeronokkan musim cuti sekolah

Bila musim cuti semakin hampir esp musim2 cuti yang panjang..

Ofkozlah saya akan bekerja plus my other half pun sama... tapi disebabkan sebelum2 ni kami pun memang akan hanya bercuti bersama hujung tahun utk masa keluarga jadinya a few weeks yang terluang tu saya dah start cari2 aktiviti2 yang menyeronokkkan utk anak2 saya esp si Dobot Balqis.

Selain keluar hujung minggu yang saya rasa amatlah biasa.. gi nonton wayang, gi kedai buku or even saja just go walk and cuci mata with my girls.. or else kitaorng gi salon utk pamper diri.. amboi2 kan diorng kecik2 mommy ajak gi salon katanya..

Selain itu aktiviti camping akan saya teruskan cuti2 kali ini.. *can't wait*

Selepas kunjungan ke tanah aina seems the kids love camping also.. insyaAllah trip akan datang ke sini

sg chiling

sg chilling


Okes, baru2 ni Balqis ada minta permainan Congkak..permainan tradisional juga sangat bagus ya.. Untuk cuti2 nanti katanya.. boleh main dengan kakak..





yang sedia ada dirumah ialah saidina dan dam ular.. aa yang ni selalu bila boring2 ajaklah main ramai-ramai with abang and kakak..





Jom kita lihat aktiviti2 yang boleh mereka buat utk anak-anak2 berusia 7-10 tahun dirumah while kita bekerja.. Nanti balik kita bagi berapa bintang utk kerja rumah mereka..




saya paling suka aktiviti ini.. mari memasak bersama-sama



What's your plan mommy sekalian???? Jom share sesama..


Mamabeauty


3 comments:

  1. Sy pom suka buat xtvt dgn ank.
    Waaa.. menariknya idea pyediaan mkannan tu. Nanti nk cuba jugak

    ReplyDelete
  2. nice idea... nanti nak cuba jugak lah :) terima kasih

    ReplyDelete