Wednesday 8 October 2014

Hidup adalah suatu pilihan

Hidup memang adalah sebuah pilihan, samada untuk begitu atau begini..

Saya pernah ditanya.. "Kenapa nak buat Shaklee lagi sebab you dah ada semuanya??" It's very subjektif utk dijawab pada orang yg bertanya...

Kerana pada saya, setiap kita mempunyai reason yang berbeza-beza.. mungkin hidup awak tak sama dengan hidup saya, mungkin awak perlu merangkak utk dapatkan sesuatu tetapi saya mudahnya hanya perlu capai... begitulah.. Alhamdulillah, senantiasa saya bersyukur dalam liku2 hidup saya rezeki senantiasa ada...

Saya melihat dari sudut kehidupan saya sendiri bila memilih utk bersusah payah junjung barang2 yang perlu di beli kerana semasa saya mula-mula join shaklee tiada sistem online lagi, jadi perlu utk ke HQ yg semasa itu di empire ya. Kenapa perlu bersusah payah bila saya ada segalanya????

Itulah yang hebatnya bila kita ingin buat sesuatu bukan kerana utk mencari wang.. i mean bukan utk kesenangan kita sendiri. Bukan saya kata wang tidak penting.. ofkoz penting tetapi bila saya melihat ianya mampu merubah hidup seseorang saya memang berniat utk bantu.. bantulah kawan2 yang sememangnya susah utk dapatkan wang, bantu mereka2 yang benar2 ingin sihat.

Semua ini saya pernah merasainya... bila hidup yang senantiasa berdikari saya sememangnya telah mempunyai duit sendiri tanpa bantuan sesiapa, Alhamdulillah sangat2.. rezeki saya senantiasa cukup.. kerja keras perlu ya bukan setakat menadah tangan tanpa usaha..

Rasai ingin benar2 sihat juga.. ini saya yang hampir setiap malam merasai kesakitan.. jadi bila sesuatu yang mampu untuk kita kongsi dengan orang lain utk merasai apa yang kita rasa pada saya "Apalah salahnya".. saya berikan jalannya yg selebihnya mereka yang menentukannya... saya pun tidak rugi apa-apa..

Jadi tiada sebab jika saya yang sudah punya macam-macam ini masih tidak mahu berniaga Shaklee.. 

Jadi apa pilihan anda utk lebih punyai wang dan lebih sihat????
 
Hidup juga ada suatu pilihan ya



"Ikhalas itu bukan kita yang ukur, tu biar Allah yang tentukan. Jangan sampai kita tinggalkan amalan ibadat sebab tak nak riak dengan manusia, kerana tu la tanda kita riak dengan Allah sebenanya."



Mamabeauty
 

5 comments:

  1. setuju sgt2...kdg2 ape yg kite buat tu lebih utk membantu org lain.... mcm shaklee ni kite sendir dah cube kebaikannye so tak salah kite plak jadi distributor nyer.... bantu org yg maybe memerlukan supplement.....lieya dulu amik shaklee mase bf baby...meriah susu..dgn pekat likatnyer....mmg puas hati lah....

    in sha Allah moga keikhlasan yg kite berikan Allah akan balas dengan keberkatan dlm kehidupan....

    ReplyDelete
  2. Bagus kalau ada niat yg ikhlas utk membantu macam tu MB, moga Allah merahmati hambanya...

    ReplyDelete
  3. yeap itu yang saya rasa.. bila kita ikhlas bantu insyaAllah Allah permudahkan segalanya utk kita

    semoga saya senantiasa ingat dan betulkan niat saya

    ReplyDelete
  4. insyallah..
    kalo niat ikhlas..pasti dipermudahkan..amin

    ReplyDelete