Sunday 1 March 2015

Cerita Saya Seorang Slip Disc - Cabaran Sekarang

Alhamdulillah memang panjang entry Cerita Saya ini.. Jika yang terlepas peluang untuk mengikutinya boleh pergi ke link di bawah ya.

Cerita Saya Part 1
Cerita Saya Part 2
Cerita Saya Part 3
Cerita Saya Part 4
Cerita Saya Part 5
Cerita Saya Part 6

Okay, berbalik kepada cabaran-cabaran yang saya hadapi sekarang ini dari segi Keluarga ya.

You know when tipikal "pemikiran" yang muda itu semestinya kuat, dan masih lagi berupaya?? Aaa inilah cabaran saya utk memberitahu kaum keluarga yang saya sebenarnya "sakit" means tidak boleh membuat kerja-kerja yang akan membebankan lagi kecederaan dan tulang saya or more to menjadi lebih teruk.

Contoh terbaik ialah pabila pergi ke kenduri yang diadakan oleh kaum keluarga terdekat. Yang bau2 bacang sahaja means yang tidak pun mengetahui hujung pangkal what is "slipped disc" ini.

Memakcik yang menyuruh kita angkat something yang maha berat dan bagaimana kita seharusnya menolak????

Jika ada ayat yang terbaik boleh kongsi ya.. hehehehe

Even now saya masih lagi tidak boleh duduk bersila or bersimpuh, duduk dikerusi didalam kadar yang lama.. more than 1 hour macm tu.. 

Duduk Bersimpuh
Duduk Bersimpuh memolek
Takkan kita nak budget canteq jer kan.. baiklah saya berlakon duduk dikerusi roda hehehehehe.. but yet tak semua orang dapat memahami. Yelah siapa yang akan percaya saya masih lagi muda *ahem sila muntah ya* hahaha tidak boleh utk membantu kerja2 "merewang" gitu utk majlis2 bukan.

Ada masanya i'm just ignore the pain and just act like a normal person.  

Kerja rumah masih lagi tidak seberapa yang saya lakukan, mostly yang ringan-ringanlah.. yang berat2 hanya minta pertolongan anak bujang saya ataupun my other half menolong.

Yet, ubat-ubatan daripada hospital saya totally dah tak makan sekarang. Bukan saya kata tidak baik cuma at one time saya pernah sakit sangat sampai menanges, makan ubat pain killers pun sudah tiada terasa apa. Maybe suda immuned badan saya ini.

Itu sebabnya saya mencari alternatif lain dengan supplemen shaklee. Bukan juga saya kata akan terus hilang, tetapi ada kalanya jika saya *lupa diri* membuat kerja2 yang diluar bidang kuasa, saya akan terasalah sakit2 tu.

Cumanya ianya berbaloi bagi saya jika dulu kesakitan berhari2, kini mungkin mengambil masa 1-2 jam sudah boleh terus melakukan aktiviti atau kerja rumah dengan selesa.

Memang kena tahu dan faham apa keperluan tubuh kita sebenarnya. Seperti saya tulis di entry ini tentang "Slipped Disc" juga.

Ataupun dengan kesan yang selamat utk jangka panjang, juga boleh mencuba dengan set sendi, Omega, AJHT dan juga ostematrix ya. 

Boleh baca entry  saya tentang "berulangnya".

Ataupun ke entry pertama saya bermulanya dengan Shaklee dan Slip Disc ini.

Set Sendir Terbaik Untuk Slip Disc
Set Terbaik Untuk Slip Disc

Vivix terbaik utk kelegaan SLip Disc
Kebaikan vivix amatlah menyeluruh

Vivix kaya revestrol
Selain itu ianya juga amatlah bagus utk melambatkan proses penuaan

Ini merupakan salah satu usaha saya selain bersenam secara konsisten juga. Bukan tidak lakukan langsung tetapi secara istiqamah kita semestinya usaha yang terbaik utk diri kita ya.

Jika sesiapa pembaca saya yang membaca dan mempunyai ahli keluarga yang mengalami slip disc seperti saya boleh mencuba dengan supplemen shaklee ini.

Saya juga memberi percuma konsultasi kepada yang berminat. Boleh PM/Line ataupun telegram saya di 019-2511448.

Mamabeauty





2 comments:

  1. supplement ni kira bkesan lah utk pesakit slip disc ye..

    org lain memahami keadaan kita mmg agk pnting kak..lg2 bila time bkumpul .. yela..sama jgk mcm lya, nmpk je muda..tp tubuh badan x sihat n xleh buat kerja berat2 jgk

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah Liya so far memang ambil supplement ni saja..

    Yeap itulah bukan mudah sebenarnya nak beritahu keadaan kita kans..

    ReplyDelete