Friday 13 February 2015

Cerita Saya - Seorang Slip Disc - Semasa Kejadian - Hobi

Hobi Dahulu

Trekking , Bersukan, Berjogging

Hobi Sekarang

Membaca..

Boleh lihat kan perbezaannya dari dulu dan sekarang hehe..


Run is not advisable for Slip Disc Person
why slip disc person is not advisable to run

Doktor juga tidak menggalakkan saya utk teruskan aktiviti yang lasak2. Yang paling baik ialah Berenang.

Swimming for Slipped Disc
berenang adalah senaman terbaik utk slip disc

Kenapa Berenang???


Kerana berenang merupakan senaman menyeluruh utk sistem badan kita ya. Dari kepala hingga ke kaki semua pergerakkan adalah menyeluruh.

Apa yang mengganggu saya bila selalu berenang???

sun burn when you always go for swimming
muka terbakar 



Okay ini alasan sebenarnya hahahah you know when seseorang yang mementingkan kecantikan, if muka berbelang haruslah kan sesuatu yang agak tidak menyenangkan disitu.

Jadi keseluruhannya, saya terpaksa memperlahan aktiviti-aktiviti bersukan, zumba mumba ke aktiviti yang santai-santai sahaja untuk mengurangkan kadar kesakitan utk slip disc saya.

Boleh juga rujuk di laman2 seperti KEVIN ZAHRI untuk senaman-senaman terbaik utk tulang anda kerana tidak semuanya sesuai utk senaman renang ya.

Mamabeauty

2 comments:

  1. Saya suka bersenam. Yeayyy ..

    Hai Mamabeauty .. Tq datang blog Misz-ella. Appreciate with many Thanks. Muahhh .. 😘😘😘

    ReplyDelete