Tuesday 10 February 2015

Aku menulis bukan kerna nama

Dari dulu memang saya bukan menulis kerana nama.. cuma ingin dititipkan ingatan sebagai sebuah diari kehidupan saya.

Kerana blog amatlah privasi sebenarnya kepada saya. Saya tidak kenal sesiapa pun dulu. Lama kelamaan ukhwah didalam dunia blog semakin dekat dihati.

Mungkin sudah bertahun blogger guna teknik SEO untuk menaikkan rating blog, tetapi saya masih disini ya.

Terkini barulah terbuka hati utk belajar teknik SEO. InsyaAllah.. tiada salahnya mencari ilmu.

Tetapi pada saya, jika entry yang kita paparkan hanyalah sekadar kertas kosong yang tiada bernyawa, tiada rasa juga tidak akan melekat dihati pembaca.

Jadi apa yang kita mahu dari tulisan2 kita???

tanya diri masing2 ya..

gambar2 yang cantik juga adalah part of SEO *sila muntah hijau*

yang penting saya happy

Mamabeauty

4 comments:

  1. teknik SEO..
    lya sndri x pnh tau mcmana terknik tu.. ada baca sikit2..
    walaupon dh lama jgk menulis blog..tp x pernah mcuba lg teknik seo tu utk naikkan ranking.. x diakui, tulis blog blh dtgkan hasil lumayan jika pndai..

    tp bg lya..saling kenal-mgenali n selalu btukar cerita n myelami kisah hidup sahabat blogger pon dh 1 kepuasan buat lya..

    ReplyDelete
  2. aah memang pun LIya sebab kita kenal each others pun dah memadai.. insyaAllah ukhwah berpanjangan..

    SEO ni saya belajar utk business sahaja..

    ReplyDelete
  3. Dah hampir 2 tahun berblogging, memang tak mahir pun tentang segala teknik untuk naikkan trafik dan sebagainya. Menulis kerana saya memang suka menulis dan berkongsi cerita apa yang boleh. Saya jarang menulis bahan berilmiah, sekadar bersenda kosong dengan rakan-rakan alam maya. Target? Memang setakat ni takda pun :)

    ReplyDelete
  4. bulih mummy now days thru blog boleh mendatangkan "money" heheh bukan setakat suka2 sahaja.. Ramai blogger yang suka menulis dan jika diperhalusi boleh menjadi pendapatan kepada kita

    ReplyDelete