Wednesday 6 August 2014

Karipap dan Roti Jala Pembuka Seleraku

Selain suka memasak saya juga suka berkebun *phuiii, ini tifu*.. saya juga ada beberapa keinginan yang masih lagi tergantung sehingga sekarang..

Dimasa lapang bila stress sikit2 saya suka baking cake.. tak kiralah RV, cup cake or even brownies.. ini so far semua menjadi.. hahaha eksen sket...

tetapi keinginan untuk memasak mcm kuih muih tradisional masih lagi kuat... even sehingga sekarang kisah saya buat karipap "peroi" hahaha ini lawak... masih lagi trauma sebab makan karipap yang saya buat jadi mcm karipap tu sebu...

(agak2 pening dok nak mkn karipap gini??) ni in years 2008 kot.. and that was the last saya buat karipap peroi.. kakakaka
 
Karipap Peroi
 (nampak dok bertapa buruk versi karipap ku??) *nanges sambil hembus ingus*

dan lagi satu kisah saya membuat roti jala.. so far semua jadi lempeng... kah kah kah *gelakkan diri sendiri*

Boleh jer makan roti jalan tu but versi lempeng lah kaedahnya... ohhh kari dia memang sedap cuma kena gelak makan with lempeng..

teringin nak dapat yg comei2 mcm hat ni...



ok itu misi saya ujung minggu ini.. Ka ja.. fighting...



Mamabeauty



 

No comments:

Post a Comment