Wednesday 13 August 2014

Cantek Bermula Sejak Bila???

Sangat subjektif kan istilah "Cantik" ini... ada gaks yg kata "its in the eyes of beholder" betul sangatlah tu.. taste memasing kan..

Ada yang kau tengok cantek dimata tapi aku tengok tak canteq pulak.. gitulah..

Tapi bermulanya cantek ini pabila kita sendiri inginkan kecantikan itu berada or senantiasa ada dengan kita. Sebab saya sedari sejak kenal bedak yg share ramai2 adik beradik dan semenjak itulah mulanya nak merasa cantik..

Well dulu2 zaman susah dan adik beradik ramai kan.. so cara tradisional sangatlah membantu.. Nak tau apa yang saya buat sedari umur dlm 13tahun mcm tu..

 dok jenuhla buat bedak sejuk untuk cantikkan wajah.. hehehe...

inilah hasilnya dok simpan lam botol... buh sket daun pandan utk bagi wangi

muka dedulu berjerawat batu camni.. adoiila time ni memang rasa rendah diri sngat2 sampai zaman bujang muka cenggini..

 
 
 berharap lepas pakai bedak sejuk menjelma jadi kulit semulus neelofa kans...
tapi hakikatnya nan ado pun sebab dulu mana ada segala pencuci muka segala.. balik bendang comot mandi gitu jer... pakai pun sabun 4 segi yg warna mcm klorox tu hehe..

and satu lagi punyala nak cantik kan muka pun ni sebab dok tengok kakak sendiri dok tenyeh muka hari2 pakai daun jambu..

ohh dedulu pokok jambu batu ni sebelah umah jer.. so bila nampak yg pucuk2 abes dah kakak ku akan kutip kan.. nak canteqla katakan.. hahaha kelakar sangat..

but yet lepas dah dapat merasa pegang duit sendiri pandaila guna pencuci muka segala n still muka berjerawat hahahaha... hormon badanku memang gini...

sehinggalah lepas kawen dan bersalin baru ok sket... n now sehingga menggunakan Shaklee lagila terasa mudanya *kharrttt thuii sangat kans*..

eh tapi ini dari penggunaan diri saya sendiri... dari cara tradisional zaman kanak2 sehingga sekarang, im feel more confident now keluar tanpa mekap dimuka.. feel fresh sgt2.. alhamdulillah...

so saya hanya konsisten detox dulu, cuci colon saya yg always tersumbat.. lepas tu saya makan b complex, vit c, vit e, esp, collogen dan even vivix..





 untuk pencuci luaran saya guna dari enfuensel juga dari Shaklee.. sgt berbaloi pun ya sebab berbulan baru abes gunanya..

Jadi apa cerita anda dari zaman tok kaduk jika ingin cantik kans... pada saya as long as x ada cela dah ok kot.. tak suka wajah berserabut... tanpa mekap lagila saya suka sebab au natural beauty gitu...


hahah wajah terbaru yg diupload haruslah bercahaya tanpa cela.. giteww... ini bersama anak dara saya yg geng exxo bersama.. *we looks like sisters dunt we??* okes sila muntah..

see ya in our journey kekalkan kecantikan sehingga hari tua..

mencari jalan
 
mamabeauty

 

No comments:

Post a Comment