Tuesday 13 January 2015

Misi Kemanusiaan - Back To School Part 1

Kisah saya menyertai misi kemanusiaan back to school ke Pantai Timur ini secara tiba-tiba sahaja... tiada didalam agenda sebab sudahlah last minit hendak buka sekolah and its just take within a few days sebelum berangkat utk confirm samada pegi ke idok..

Sebelum2 ini hanyalah bergerak dibelakang tabir dan tidak terfikir pun utk turun kerana takut susahkan orang sekeliling pula jika saya yang nak kena direscue.. hahahaha.. ini lawak ya.. 

Tetapi saya ambil kesempatan, ruang dan masa kelapangan plus kondisi kesihatan sendiri yang buat masa sekarang in shaa Allah sudah beransur baik.. jadi apalah salahnya kan untuk luangkan masa bagi membantu mereka2 yang kurang bernasib baik yang ditimpa bencana disana.

Terima kasih diucapkan pada sahabat saya Hanim Jamel yang memberi kesempatan dan Alhamdulillah bersama saya juga terbinanya ukhwah in shaa Allah dengan teman2 lain yg turut sama berkesempatan utk bantu iaitu Abg Shamsul, Noorly dan juga Asma.

Alhamdulillah juga urusan misi ini mendapat ramai sumbangan dari segala genap lapisan kawan2, ngo2  esp dari pihak Hanim Jamel, saya sebagai pengantara utk merialisasikan barang2 sekolah ini sampai ke sasaran sahaja

Juga dipermudahkan urusan kami dengan tajaan penerbangan dari pihak Air Asia dari KLIA2 ke Kota Bharu.. syukur sgt2 dipermudahkan segala urusan kami.

Lets enjoy the pictures ya..



kesemua sebanyak 15 kotak plus ada 3 beg utk misi back to school ini

di KLIA2

Hanim dan Asma sempat bergambar bersama staff AA

Abg Shamsul with pramugara AA

Kami selamat tiba di Kota Bharu dalam pukul 4.30pm mcm tu dan disana kami menerima bantuan dari Pasukan Generasi Angkatan beliau pula utk pengangkutan.

Alhamdulillah in Day 1, all in semua barang2 telah selamat tiba dan kami sempat shop2 a few things utk packing dimalamnya..

See in next entry for Day 2..

Mamabeauty

4 comments:

  1. hanya doa yang mampu akak kirimkan.. berbanding dengan korang yang sama2 menghadapinyer...

    ReplyDelete
  2. seronoknya bpluang pergi sendri..
    lya pon ada jugak sumbangkan sedikit barangan..tp kirim pd org..hrp sampai pd mrk y betul2 memerlukan..

    ReplyDelete
  3. INsyaAllah dear Lya niat baik tu walau apa jua bentuk ianya pasti akan sampai kepada mereka2 yang memerlukan

    ReplyDelete