Tuesday 16 December 2014

Soalnya HATI

Harini kita berbicara soal hati .. *sound serious dohhh*..

Entah lately saya terjumpa orang yang berkata-kata begini or maybe terbaca tentang ayat ni..

"Selagi tiada akad nikah yang sah, selagi tulah aku takkan percaya or give my commitment dengan mana-mana lelaki"..

Ermm sound macam orang putus asa or maybe pernah dilukai sangats kan you ols..

Memang benar, ramai yang pernah dilukai.. bertahun-tahun setia tapi last2 dilukai jua.. ingin teruskan hidup dengan isteri yang ada or maybe sudah berjumpa dengan orang lain..

Well, hidup memang mesti diteruskan ye dok.. but luka yang kita rasa siapa yang nampak???

Mungkin ada yang baik tetapi susahnya lahai nak jumpa..

Yang kita dok hadap tengok dalam tv tu semuanya ilusi dan hampir pasti tiada kot..

Saya pernah.. ini pengalaman sayalah bukan orang lain ya..

Its not about membuka pekung di dada just sekadar berkongsi rasa..

Saya pernah berkata begini..

"Aku tak pernah percaya lelaki, depa ni sama ja.. belum dapat bulihla mulut manis, after that???"

Dan saya mendapat reply secara spontan begini..

"Saya tak nak komen apa pegangan awak utk itu, saya akan buktikan yang kata-kata awak tu adalah salah. Saya seorang lelaki yang berbeza"..


Ya memang berbeza bila dia membuktikan dia lebih hebat BERLAKON 


Mamabeauty


2 comments:

  1. Ermmm..

    Setiap org akan ditemukan dgn org y salah sblum.btemu dgn insan y bnr2 jujur.. tp ada org trs bjumpa dgn y baik.. tp diuji dgn cara lain plok.. sape lah kita nak.menidakkan.. walaupon sakit n.myeksakan..kehidupan hrs ditwrskan

    ReplyDelete
  2. Betul tu agreed with you dear...

    Kita senantiasa diuji.. kesenangan juga adalah suatu ujian dan orang2 yang salah juga adalah suatu ujian kepada kita..

    ReplyDelete