Sunday 14 December 2014

Dah Berapa Bulan Ni???

 Pernah di tegur "Dah berapa bulan ni???"..

Or tetiba gi shooping mall ada promoter datang utk pomot barangan baby.. ???? sure terpinga-pinga kan plus sendiri tak sadar lagi kah GUMUK bak ibu yang mengandung

Ramai yang berkeluh kesah bila berat badan naik.. jangankan orang lain kerna saya pun sama..

Saya memang menitik beratkan kesihatan waima if dah rasa gumuk tu mulalah kena do something kans..

Disebabkan saya tidak disarankan utk berjogging kerana akan memberi impak pada tengkuk, so senaman yang paling sesuai adalah berenang sebenarnya.. again saya tak berapa suka berenang due tu nanti kulit jadi mengelupas dan berkerak-kerak. *kulit manja ya amats*

senaman saya sekarang hanyalah membuat kerja rumah dan turun naik tangga.. *inipun dalam rumah jer*.. hahaha very der limited okay..

Jadi dengan sebab itu saya amat perlukan supplemen untuk membantu saya didalam proses utk turunkan berat badan..

Selain supplemen, saya juga kena jaga makan plus kurangkan makanan bergula.. esp minuman bergula.. Yang terbaik seminggu sekali buatlah infused water utk minum..

infused water
macam2 pilihan nak buat infused water ni tau.. sedap sekali.. boleh minum sepanjang hari jika kita tak boleh nak minum air kosong 2liter sehari..

Okay.. mari saya perkenalkan supplemen yang sangat2 membantu saya selama ini utk menten berat badan dan seterusnya inch loss.. supplemen bukanlah ubat kurus tetapi ianya adalah proses yang secara perlahan-lahan utk kekalkan bentuk dan seterusnya turun dengan selamat tanpa kesan sampingan..

Kesan sampingan yang baik adalah hehe.. kulit lebih moist dan licin.. *buy 1 dapat extra gitu*

set untuk turunkan berat badan
Konsep yang mudah..

Bakar
Buang
Bina

JIka kita skip salah satu kemungkinan kita tidak akan mencapai bentuk badan yang kita inginkan.. kerana seumpama membaiki rumah yang rosak, dan kita hanya baiki dinding sahaja walhal bumbung yang rosak akan menyebabkan kerosakan yang lebih pada keseluruhan rumah..

Mamabeauty

2 comments:

  1. Infused water tu dh lama nk buat.. tp x terbuat lagi. Lya pom skarang berusaha utk jaga berat bdan.. biar bdn sihat n cergas je. Skarang naik byk sgt. Hrp tinggi xdela nmpak.. cuma trasa lebihan2 lelemak tu..

    ReplyDelete
  2. hahah me too dear.. lagilah bila umur makin meningkat sure kadar metabolisma semakin menurun kan..

    ReplyDelete