Sunday 2 November 2014

Riadah Hujung Minggu

Bila lama tak buat work out utk stamina dan tetiba pegi panjat bukit yang bukan calang2 tingginya, beginilah jadinya.. hehe.. sakit sana-sini..

Alhamdulillah saya ada supplement shaklee yang bantu saya utk lalui jerih perih perjalanan selama 45 minit ke puncak Bukit Saga.

track yang naik sahaja tiada turunnya kecuali masa balik
yang muda2 semuanya dihadapan
semakin perlahan
Trek yang saya anggap jika ingin ke Puncak Kinabalu bolehla cuba training disini naik setiap minggu ya.. trek yang lebih kurang sama tetapi steps yang lebih kecil2 berbanding trek Kinabalu yang lebih besar2 langkahnya.

Selalu, either anak2 pergi sendiri bersama kawan2 ataupun my other half yang akan bawa orang kemana-mana track utk training. Kali ini kami pergi seisi keluarga utk menghabiskan cuti hujung minggu bersama.

Saya sudah pastinya kenderaan berat hahaha.. memang sangat terasa pabila sudah lama tidak pergi jogging utk tingkatkan stamina.

Itupun seawal pagi saya telah sesiap makan sebiji Vitalea, B complex, AJHT utk sendi2 saya dan sesudu vivix. Saya bawa bersama bekalan Performance Drink utk semasa perjalanan.









Ternyata Si Comel Balqis lebih hebat dari saya, beliau terlebih dahulu sampai dipuncak Bukit Saga. Dengan track yang licin selepas hujan saya kagum jualah dengan anak sendiri *eh sapalah lagi nak puji kans*.. hehehe..
gud job dear Balqis

Bagi yang berminat boleh mencuba utk aktiviti riadah ini bersama-sama keluarga di hujung minggu ya. Bukit Saga hanyalah di area Ampang berdekatan dengan Taman Kencana..

All in, we did enjoy our weekends together walaupun berpeluh2 plus sakit kaki..

Bersama Balqis dan my son Irfan
sementara menunggu yang lain sampai

Mamabeauty


No comments:

Post a Comment