Thursday 20 November 2014

Mood Cuti-cuti Bermula

Sekarang ni musim-musim hujan turun hampir setiap hari plus pagi yg panas terik always buat badan pun kurang sihat esp my angle Balqis..

Mudah sangat dapat selsema.. cepat2 saya beri Nutriferon plus vitamin c dan omega.. itupun selang sehari mula ada tanda2 selsema..

Memang bila diorng dirumah selalu main kucing plus mandi yang agak lama...Jadi mudah sangatlah nak jangkit selsema dan batuk tu..

Another 2 weeks sebelum nak pegi bercuti bersama anak2 again, maklumlah hari2 biasa semua pun busy bee plus Batrisya pun baru habis exam kan.. jadi perancangan nak bercuti tu memang ada. Jadi saya memang pastikan kesihatan diorng ni plus myself tip toplah nak berjalan-jalan.

Sekurang-kurangnya seminggu sebelum tu memang setiap hari kena makan vitamin c setiap hari 2 biji setiap orang plus Nutriferon pun sama.

Why seminggu sebelum ??? Kerana kita tidak tahu if kita pergi negara orang perubahan cuaca yang mendadak selalunya akan memberi impak pada tubuh kita jua. Sama juga jika bercuti didalam negara pun sebenarnya.. bila berjalan seharian, kurang rehat or maybe seharian gi taman tema ke sure akan memberi impak jua.

so jom kita sama-sama jaga kesihatan ya sebelum kemana-mana. Tak nak nanti bila berjalan-jalan ada yang tidak dapat join aktiviti..

Ini yang saya selalu syorkan jika ingin bercuti dan seumpama first aid juga dibawa bersama.


Kedua-dua ni wajib ada sebenarnya didalam setiap rumah..

saya tambah omega, ostematrix dan vitalea dan b complex utk dibawa bersama..





Jadi sudah siapa siaga saya utk mood bercuti-cuti Malaysia kali ini.. Anda bagaimana???

Mamabeauty




2 comments:

  1. Kat sini dh start hujan lebat. Kna bsiap sedia tkut bnjir mgejut cam last year

    ReplyDelete
  2. ya i saw it dalam news.. macam teruk kan dear.. Semoga semuanya dipermudahkan

    ReplyDelete