Tuesday, 28 July 2015

Cerita Raya 2015

Seriusly bersawang dah blog haha.. sebabnya bercinta sangat nak transfer gegambo yang maha banyak didalam hp ke lappy ni..

Ada cerita dari puasa sampaila raya hehe *okay alasan yang tidak munasabah kans*

Raya haritu as usual tahun ini merupakan tahun lontong so kita beraya di Meru, Klang dahulu and as usual juga after raya ke 3 baru kita ke Bagan Serai, Perak..

Sudah bertahun2 kitaorang tak pernah pun beraya sedondon.. ini kalilah baru terbuka hati untuk sedondon.. selalunya our raya ikut suka hati sendirilah warna apa yang nak dipakai.. hew hew..
BIla tengok balik gegambo ni eh.. cam cecantiks pulaks kans ahaks..
Pemilihan warna ofkoz sayalah yang pilih.. warna asal sebenarnya adalah "teal" which is gelap sikit biru n hijaunya.. end up warna seakan-akan turqoise ni jer yang dapat carik..

raya 2015
Our small family


raya 2015
me with kiddos

raya 2015
me with cik abe
Raya sini just visited all auties n pakcik n mokcik house yang maha sekentut jer.. keliling kampung jer.. so 2 hari pusing siap dah.. paling jauh pun gi Padang Jawa n area Shah Alam..

Ini ootd raya ke 2 pulak.. *mohon jgn muntah yach dgn aksi gediks kami*

raya 2015
my kiddos

raya 2015
Selalunya kami pakai warna warni camni hehe

raya 2015
amboi kemain  ngorats hahaha
Raya ke3 mohler kita berangkat ke Perak.. which is time2 begini all may adik beradik mostly dah tak ada disana.. ramai yang pulang either ke umah mertua dah.. and tak ada gegambo pun semasa di Perak bley?? 

All in.. Alhamdulillah diberi kesempatan untuk menyambutnya bersama-sama insan tersayang plus dapat memohon maaf jua.

How's Raya you ols pula???


Mamabeauty

Cerita Raya 2015

Seriusly bersawang dah blog haha.. sebabnya bercinta sangat nak transfer gegambo yang maha banyak didalam hp ke lappy ni..

Ada cerita dari puasa sampaila raya hehe *okay alasan yang tidak munasabah kans*

Raya haritu as usual tahun ini merupakan tahun lontong so kita beraya di Meru, Klang dahulu and as usual juga after raya ke 3 baru kita ke Bagan Serai, Perak..

Sudah bertahun2 kitaorang tak pernah pun beraya sedondon.. ini kalilah baru terbuka hati untuk sedondon.. selalunya our raya ikut suka hati sendirilah warna apa yang nak dipakai.. hew hew..
BIla tengok balik gegambo ni eh.. cam cecantiks pulaks kans ahaks..
Pemilihan warna ofkoz sayalah yang pilih.. warna asal sebenarnya adalah "teal" which is gelap sikit biru n hijaunya.. end up warna seakan-akan turqoise ni jer yang dapat carik..

raya 2015
Our small family


raya 2015
me with kiddos

raya 2015
me with cik abe
Raya sini just visited all auties n pakcik n mokcik house yang maha sekentut jer.. keliling kampung jer.. so 2 hari pusing siap dah.. paling jauh pun gi Padang Jawa n area Shah Alam..

Ini ootd raya ke 2 pulak.. *mohon jgn muntah yach dgn aksi gediks kami*

raya 2015
my kiddos

raya 2015
Selalunya kami pakai warna warni camni hehe

raya 2015
amboi kemain  ngorats hahaha
Raya ke3 mohler kita berangkat ke Perak.. which is time2 begini all may adik beradik mostly dah tak ada disana.. ramai yang pulang either ke umah mertua dah.. and tak ada gegambo pun semasa di Perak bley?? 

All in.. Alhamdulillah diberi kesempatan untuk menyambutnya bersama-sama insan tersayang plus dapat memohon maaf jua.

How's Raya you ols pula???


Mamabeauty

Thursday, 18 June 2015

Kembali ke Zaman Rock Kapak

Sempat saya belek-belek koleksi piring hitam masa zaman Rock Kapak 88-90an gitulah..

Sempat juga dengar koleksi lagu-lagu masa zaman kegemilangan Rockku ini hehe

Tak boleh blah dengan baju dan kasut kulitnya.. rambut kembang tahap bunga setaman hahaha.. time ni my 2nd brother memang rock abeslah.. dengan tali pinggang kepala singanya..

Rock Kapak
Pertama Dan Terakhir

Rock Kapak
lagu apa yang fofuler diorag ne?? Realiti dan Fantasi

Rock Kapak 90an
suka lagu diorang Dibadai Asmara

Febians Rock Kapak
x bley blah hahaha 
Those were the days lah kan.. ingat-ingat balik memang mendayu abes lagu-lagu yang slow rock lah bukan yang metal macam Lipan Bara hew hew

rock kapak
Teringat Citer ROck ku
Seriusly tak pernah dengar lagu-lagu lipan bara ni.. tadi dok belek-elek terjumpa piring hitam ni n dengar.. boleh tahanlah lagu diroang yg slow..

All ini kenangan mengusik jiwa.. ada ker yang sezaman with me???
*nampak sangat tuanya har har har*

Mamabeauty

Kembali ke Zaman Rock Kapak

Sempat saya belek-belek koleksi piring hitam masa zaman Rock Kapak 88-90an gitulah..

Sempat juga dengar koleksi lagu-lagu masa zaman kegemilangan Rockku ini hehe

Tak boleh blah dengan baju dan kasut kulitnya.. rambut kembang tahap bunga setaman hahaha.. time ni my 2nd brother memang rock abeslah.. dengan tali pinggang kepala singanya..

Rock Kapak
Pertama Dan Terakhir

Rock Kapak
lagu apa yang fofuler diorag ne?? Realiti dan Fantasi

Rock Kapak 90an
suka lagu diorang Dibadai Asmara

Febians Rock Kapak
x bley blah hahaha 
Those were the days lah kan.. ingat-ingat balik memang mendayu abes lagu-lagu yang slow rock lah bukan yang metal macam Lipan Bara hew hew

rock kapak
Teringat Citer ROck ku
Seriusly tak pernah dengar lagu-lagu lipan bara ni.. tadi dok belek-elek terjumpa piring hitam ni n dengar.. boleh tahanlah lagu diroang yg slow..

All ini kenangan mengusik jiwa.. ada ker yang sezaman with me???
*nampak sangat tuanya har har har*

Mamabeauty

Monday, 15 June 2015

Sungai Chiling Kami Datang Lagi

Due to my son ada tusyen back to back masa cuti sekolah memang tidak kemana-manalah jawabnya.. Kesian juga dia yang nak hadapi SPM kans.. so end up amiklah cuti sehari bawak bebudak gi tgk wayang n esoknya bawak gi Sg Chiling again.

Ini sebab dah janji sama si dobot Balqis yang dia nak camping, but due tu ramai sangat umat haritu, balik hari gaksler..

air terjun sg chilling
Renang Berirama hahaha
Dibawah still ada ramai orang beri makan ikan n nak letak bontot pun tak boleh kaedahnya.. Tapi track nak naik ke atas ni Ya Allah mencanak sungguhla.. Balqis sambil jalan sambil pot pet pot pet penat mendaki heheheh.

Air terjun atas ni tak ada orang pun.. ada 2 group n we als jer..
Sinilah saya pulun berenang hehehe coz tak brapa suka sangat berenang di kolam utk my slip disc tu nanti kulit habisla terbakar plus kering.

All ini semua puas hati kali ni dapat berenang-renang bagai dengan kolam luas n tak ada orang ramai.. 

Till next time, after raya pula katanya nak mendaki Gunung Datuk di Negeri Sembilan.. fuhhh cabaran gaks tu sebab after raya sure tiada senaman n dah lepas melantak segala lemang, rendang bagai..

Mamabeauty

Sungai Chiling Kami Datang Lagi

Due to my son ada tusyen back to back masa cuti sekolah memang tidak kemana-manalah jawabnya.. Kesian juga dia yang nak hadapi SPM kans.. so end up amiklah cuti sehari bawak bebudak gi tgk wayang n esoknya bawak gi Sg Chiling again.

Ini sebab dah janji sama si dobot Balqis yang dia nak camping, but due tu ramai sangat umat haritu, balik hari gaksler..

air terjun sg chilling
Renang Berirama hahaha
Dibawah still ada ramai orang beri makan ikan n nak letak bontot pun tak boleh kaedahnya.. Tapi track nak naik ke atas ni Ya Allah mencanak sungguhla.. Balqis sambil jalan sambil pot pet pot pet penat mendaki heheheh.

Air terjun atas ni tak ada orang pun.. ada 2 group n we als jer..
Sinilah saya pulun berenang hehehe coz tak brapa suka sangat berenang di kolam utk my slip disc tu nanti kulit habisla terbakar plus kering.

All ini semua puas hati kali ni dapat berenang-renang bagai dengan kolam luas n tak ada orang ramai.. 

Till next time, after raya pula katanya nak mendaki Gunung Datuk di Negeri Sembilan.. fuhhh cabaran gaks tu sebab after raya sure tiada senaman n dah lepas melantak segala lemang, rendang bagai..

Mamabeauty

Sunday, 7 June 2015

Kurus Dengan Cepat Dan Selamat Menjelang Raya

Teringat kata-kata pelanggan setia saya, katanya saya tampak kurus dan muda senantiasa jadi ditanya apa rahsianya..

Tidak keberatan utk berkongsi rahsia saya yang bukanlah lagi rahsia kerana yang penting kata saya kita semestinya mempunyai KEAZAMAN yang kuat utk dapatkan apa yang kita inginkan iaitu

KURUS beserta SIHAT

Masa kini memang agak menakutkan dengan lambakan produk-produk yang tidak melalui ujian klinikal ataupun sekadar tumbuh melata sebulan dua. Jadi yang penting ialah semestinya kita selidik betul-betul ya.

Risikonya diatas diri kita sendiri jika kita main hentam makan dan inginkan keputusan yang cepat.

Pada saya, dengan umur saya yang sudah mencecah 40an ini, memang utk kekalkan konsistensi KURUS adalah amat sukar tetapi tidak jua mustahil kan.

Yang saya konsisten makan ialah

Herbalex
Vitalea

Untuk Kulit
 Vitamin E

Yer jika dilihat memang banyak tetapi ianya amatlah berbaloi jika kegemukan yang melanda saya dahulu amatlah menakutkan dari size M ke size XL..

Yang saya lebih titik beratkan ialah SIHAT yang berpanjangan dan disamping BONUS utk KURUS dan TAMPAK MUDA senantiasa.

Siapa yang tidak mahu begitu bukan??? Diusia 40-50 masih kekal tampak 30an..

ini adalah perbedaan saya diusia 30 yang gemuk dan usia 40an yang slim melim hew hew

Gemuk pun susah
asyikla pakai cardigan sebab nak tutup segala lemak-lemak yang terbonjol

Ingin kurus dengan selamat
sangat berbeza and feel memakcik sangat dengan dagu berlapis

Nampak lebih muda dari usia
feel blessed bila dah mula kurus
Ini perjalanan saya dengan konsisten makan supplemen plus saya juga konsisten work out pergi walking setiap minggu.. bukan jogging ya hehehe..

Jadi apa keinginan anda untuk RAYA yang bakal menjelma???

Boleh hubungi saya di wassap/telegram 019-2511448 kerana saya senantiasa akan memberi konsultasi percuma bagaimana untuk kurus dengan selamat dan disamping mendapat wajah yang lebih glowing, anjal dan tampak senantiasa muda.

Mamabeauty