Sunday, 12 October 2014

Fun Run

Selalu kita yang badan bagak2 berisi ni nak sgtla gi jogging ka or even nak gaya hidup sihat kononya..

Macam saya yang suami plus anak2 yang memang selalu bersenam *kecuali saya dan si Dobot* haha kerana saya telah lama  tak bersenam aka berlari jogging bagai ni.. *its not advisable oleh Doktor* so aktiviti saya hanyalah berjalan...

Or temankan si dobot saya ni berjalan saja.. tiada impak yang teruk2 utk saya...

selalunya ke Bukit Kiaralah... 

entah kenapa minggu lepas terpanggil utk register ke Fun Run ini *sambil geleng kepala tidak percaya* siapa yang berminat masih boleh register ya.

Saya hanya masuk kategori ini.. hehe'

Ada beberapa Kategori yang dipertandingkan, ikutla kemampuan kita.. 

Full marathon
Half marathon
1okm marathon
5km fun run

saya yang ala2 *gaya saja lebih* hehehe harusla register 5km fun run sajork...

 



5kilometer saja pun.. tetapi yang bestnya.. saya akan berlari bersama-sama rakan2 yang turut serta utk memeriahkannya lagi. Well jika kita melakukan aktiviti bersama-sama rakan2 yang sehaluan lebih bermakna..

Jom bersama-sama saya untuk gaya hidup lebih sihat..

Mamabeauty



Fun Run

Selalu kita yang badan bagak2 berisi ni nak sgtla gi jogging ka or even nak gaya hidup sihat kononya..

Macam saya yang suami plus anak2 yang memang selalu bersenam *kecuali saya dan si Dobot* haha kerana saya telah lama  tak bersenam aka berlari jogging bagai ni.. *its not advisable oleh Doktor* so aktiviti saya hanyalah berjalan...

Or temankan si dobot saya ni berjalan saja.. tiada impak yang teruk2 utk saya...

selalunya ke Bukit Kiaralah... 

entah kenapa minggu lepas terpanggil utk register ke Fun Run ini *sambil geleng kepala tidak percaya* siapa yang berminat masih boleh register ya.

Saya hanya masuk kategori ini.. hehe'

Ada beberapa Kategori yang dipertandingkan, ikutla kemampuan kita.. 

Full marathon
Half marathon
1okm marathon
5km fun run

saya yang ala2 *gaya saja lebih* hehehe harusla register 5km fun run sajork...

 



5kilometer saja pun.. tetapi yang bestnya.. saya akan berlari bersama-sama rakan2 yang turut serta utk memeriahkannya lagi. Well jika kita melakukan aktiviti bersama-sama rakan2 yang sehaluan lebih bermakna..

Jom bersama-sama saya untuk gaya hidup lebih sihat..

Mamabeauty



Thursday, 9 October 2014

Hobi saya

Rentetan dari perkongsian di fb saya semalam.. Makanya.. hehe makanya harini saya kongsi disini juga beberapa lagi hobi saya selain mengambil gambar..

ginilah gaya saya bila kemana-mana
 
Vietnam

 
sunset somewhere at kampung

 
love taiping so much

Saya bukanlah seorang yang professional walaupun hajat dihati tu mcm2 nak buat sebenarnya... mungkin setakat ini saya jadikan sebagai hobi sahaja dulu..

Hobi Kedua saya ialah mendaki gunung, bukit dan lihat keindahan alam semulajadi.. ini dari zaman sekolah, masa muda remaja waima dah tua bangka ni hehe..

Munkin fizikal sekarang tidak mengizinkan bawak yang berat2 tetapi setakat kita walking2 tu bulihla.. my last daki gunung was at 2008 ke Gunung Kinabalu.. inipun after 10 years tidak mendaki.. sangatlah mencabar diri...

zaman bujang ni ke Bekelah di Maran
semasa sampai di Waras Hut Laban Rata
 Dan yang terakhir sekali hobi saya ialah memasak.. i love to cook ya bukan baking hahaha sebab asyikla tak menjadi kecuali kek yang mudah2 tu.. but cook is my passion giteww..

Alwaysla memasak dirumah terutama hari cuti.. sedangkan hari biasa pun memasak kans hari cutilah kita masak sedap2 or tanya anak2 apa menu diorng nak makan..

Idokler sepandai Nigella tetapi always yg terbaik..

Jadi apa hobi anda???? jom share..

Mamabeauty

 

Hobi saya

Rentetan dari perkongsian di fb saya semalam.. Makanya.. hehe makanya harini saya kongsi disini juga beberapa lagi hobi saya selain mengambil gambar..

ginilah gaya saya bila kemana-mana
 
Vietnam

 
sunset somewhere at kampung

 
love taiping so much

Saya bukanlah seorang yang professional walaupun hajat dihati tu mcm2 nak buat sebenarnya... mungkin setakat ini saya jadikan sebagai hobi sahaja dulu..

Hobi Kedua saya ialah mendaki gunung, bukit dan lihat keindahan alam semulajadi.. ini dari zaman sekolah, masa muda remaja waima dah tua bangka ni hehe..

Munkin fizikal sekarang tidak mengizinkan bawak yang berat2 tetapi setakat kita walking2 tu bulihla.. my last daki gunung was at 2008 ke Gunung Kinabalu.. inipun after 10 years tidak mendaki.. sangatlah mencabar diri...

zaman bujang ni ke Bekelah di Maran
semasa sampai di Waras Hut Laban Rata
 Dan yang terakhir sekali hobi saya ialah memasak.. i love to cook ya bukan baking hahaha sebab asyikla tak menjadi kecuali kek yang mudah2 tu.. but cook is my passion giteww..

Alwaysla memasak dirumah terutama hari cuti.. sedangkan hari biasa pun memasak kans hari cutilah kita masak sedap2 or tanya anak2 apa menu diorng nak makan..

Idokler sepandai Nigella tetapi always yg terbaik..

Jadi apa hobi anda???? jom share..

Mamabeauty

 

Wednesday, 8 October 2014

Hidup adalah suatu pilihan

Hidup memang adalah sebuah pilihan, samada untuk begitu atau begini..

Saya pernah ditanya.. "Kenapa nak buat Shaklee lagi sebab you dah ada semuanya??" It's very subjektif utk dijawab pada orang yg bertanya...

Kerana pada saya, setiap kita mempunyai reason yang berbeza-beza.. mungkin hidup awak tak sama dengan hidup saya, mungkin awak perlu merangkak utk dapatkan sesuatu tetapi saya mudahnya hanya perlu capai... begitulah.. Alhamdulillah, senantiasa saya bersyukur dalam liku2 hidup saya rezeki senantiasa ada...

Saya melihat dari sudut kehidupan saya sendiri bila memilih utk bersusah payah junjung barang2 yang perlu di beli kerana semasa saya mula-mula join shaklee tiada sistem online lagi, jadi perlu utk ke HQ yg semasa itu di empire ya. Kenapa perlu bersusah payah bila saya ada segalanya????

Itulah yang hebatnya bila kita ingin buat sesuatu bukan kerana utk mencari wang.. i mean bukan utk kesenangan kita sendiri. Bukan saya kata wang tidak penting.. ofkoz penting tetapi bila saya melihat ianya mampu merubah hidup seseorang saya memang berniat utk bantu.. bantulah kawan2 yang sememangnya susah utk dapatkan wang, bantu mereka2 yang benar2 ingin sihat.

Semua ini saya pernah merasainya... bila hidup yang senantiasa berdikari saya sememangnya telah mempunyai duit sendiri tanpa bantuan sesiapa, Alhamdulillah sangat2.. rezeki saya senantiasa cukup.. kerja keras perlu ya bukan setakat menadah tangan tanpa usaha..

Rasai ingin benar2 sihat juga.. ini saya yang hampir setiap malam merasai kesakitan.. jadi bila sesuatu yang mampu untuk kita kongsi dengan orang lain utk merasai apa yang kita rasa pada saya "Apalah salahnya".. saya berikan jalannya yg selebihnya mereka yang menentukannya... saya pun tidak rugi apa-apa..

Jadi tiada sebab jika saya yang sudah punya macam-macam ini masih tidak mahu berniaga Shaklee.. 

Jadi apa pilihan anda utk lebih punyai wang dan lebih sihat????
 
Hidup juga ada suatu pilihan ya



"Ikhalas itu bukan kita yang ukur, tu biar Allah yang tentukan. Jangan sampai kita tinggalkan amalan ibadat sebab tak nak riak dengan manusia, kerana tu la tanda kita riak dengan Allah sebenanya."



Mamabeauty
 

Hidup adalah suatu pilihan

Hidup memang adalah sebuah pilihan, samada untuk begitu atau begini..

Saya pernah ditanya.. "Kenapa nak buat Shaklee lagi sebab you dah ada semuanya??" It's very subjektif utk dijawab pada orang yg bertanya...

Kerana pada saya, setiap kita mempunyai reason yang berbeza-beza.. mungkin hidup awak tak sama dengan hidup saya, mungkin awak perlu merangkak utk dapatkan sesuatu tetapi saya mudahnya hanya perlu capai... begitulah.. Alhamdulillah, senantiasa saya bersyukur dalam liku2 hidup saya rezeki senantiasa ada...

Saya melihat dari sudut kehidupan saya sendiri bila memilih utk bersusah payah junjung barang2 yang perlu di beli kerana semasa saya mula-mula join shaklee tiada sistem online lagi, jadi perlu utk ke HQ yg semasa itu di empire ya. Kenapa perlu bersusah payah bila saya ada segalanya????

Itulah yang hebatnya bila kita ingin buat sesuatu bukan kerana utk mencari wang.. i mean bukan utk kesenangan kita sendiri. Bukan saya kata wang tidak penting.. ofkoz penting tetapi bila saya melihat ianya mampu merubah hidup seseorang saya memang berniat utk bantu.. bantulah kawan2 yang sememangnya susah utk dapatkan wang, bantu mereka2 yang benar2 ingin sihat.

Semua ini saya pernah merasainya... bila hidup yang senantiasa berdikari saya sememangnya telah mempunyai duit sendiri tanpa bantuan sesiapa, Alhamdulillah sangat2.. rezeki saya senantiasa cukup.. kerja keras perlu ya bukan setakat menadah tangan tanpa usaha..

Rasai ingin benar2 sihat juga.. ini saya yang hampir setiap malam merasai kesakitan.. jadi bila sesuatu yang mampu untuk kita kongsi dengan orang lain utk merasai apa yang kita rasa pada saya "Apalah salahnya".. saya berikan jalannya yg selebihnya mereka yang menentukannya... saya pun tidak rugi apa-apa..

Jadi tiada sebab jika saya yang sudah punya macam-macam ini masih tidak mahu berniaga Shaklee.. 

Jadi apa pilihan anda utk lebih punyai wang dan lebih sihat????
 
Hidup juga ada suatu pilihan ya



"Ikhalas itu bukan kita yang ukur, tu biar Allah yang tentukan. Jangan sampai kita tinggalkan amalan ibadat sebab tak nak riak dengan manusia, kerana tu la tanda kita riak dengan Allah sebenanya."



Mamabeauty
 

Monday, 6 October 2014

Raya Haji

Jarang sebenarnya saya ni balik raya Haji.. semenjak kahwin selalunya jarang juga dapat balik utk beraya di kampung sendiri.. selalunya raya sehari so mcm mana nak balik kan.. dengan rakyat jelata yang ramai.

Tahun ini ada cuti 3 hari so bolehla balik beraya bersama mak dan abah. Tak sangka ramai pulak yang balik tahun ini. Selalunya kakak yang dekat2 sajalah buat peneman mak dan abah.

Gua tempurung
seawal pagi meredah jalan raya utk ke utara.. suka saya dengan suasana awal2 pagi dengan kabusnya sepanjang jalan.

Ramai juga yang terkandas dijalanan hari Sabtu, tetapi sesampai adik bongsu Opie telah siap sedia dengan segala persiapan utk juadah raya.

Towards to petang masing2 keletihan, dan rumah mak dan abah semakin terus bertambah bilangan kaum keluarga yang datang.

Alhamdulillah, raya tahun ini terasa seronoknya dapat bercerita dan berjumpa adik beradik yang tidak beraya bersama semasa Aidil Fitri haritu..

Tiada sempat mengambil gambar pun.. just updates strories among family saja..
Ini gambar pun Adik yang ambil dan post di group family.. semasa ke rumah kakak yang sulong di Parit Buntar..
 




Semalam sudah kembali ke sini untuk meneruskan kehidupan saya.

Mamabeauty