Sunday, 21 September 2014

Challenge Ourself for Sugar

its not too late utk anda2 yang inginkan or berazam utk turunkan kadar pengambilan gula didalam kehidupan seharian

Last weeks didlm group business saya kawan2 bercakap  mengenai detoxlah, sugar challange and utk kulit super moist sedikit sebanyak buat saya teruja juga untuk mencuba..

Sesiapa yang ingin follow boleh follow IG : sweet_enough_challenge ya utk tips2 bagaimana untuk turunkan kadar pengambilan gula.. ini just a group of friends yang beramai-ramai utk sahur cabaran kurangkan gula.

 
our group instagram

JIka kita mengambil supplemen bersama tetapi tidak kurangkan kadar pengambilan gula juga tidak berguna, so sedikit sebanyak ianya mempengaruhi juga cara saya menghabiskan weekends..

tanpa bake a cake... kerana saya memang suka makan kek yg panas2 kuar dari oven.. ahhh so heaven giteww... rasa tentu tidak sama dengan kek yang dah 2-3 hari ya... *mana tak gumuk*

so stay healthy guys

mamabeauty

 

Challenge Ourself for Sugar

its not too late utk anda2 yang inginkan or berazam utk turunkan kadar pengambilan gula didalam kehidupan seharian

Last weeks didlm group business saya kawan2 bercakap  mengenai detoxlah, sugar challange and utk kulit super moist sedikit sebanyak buat saya teruja juga untuk mencuba..

Sesiapa yang ingin follow boleh follow IG : sweet_enough_challenge ya utk tips2 bagaimana untuk turunkan kadar pengambilan gula.. ini just a group of friends yang beramai-ramai utk sahur cabaran kurangkan gula.

 
our group instagram

JIka kita mengambil supplemen bersama tetapi tidak kurangkan kadar pengambilan gula juga tidak berguna, so sedikit sebanyak ianya mempengaruhi juga cara saya menghabiskan weekends..

tanpa bake a cake... kerana saya memang suka makan kek yg panas2 kuar dari oven.. ahhh so heaven giteww... rasa tentu tidak sama dengan kek yang dah 2-3 hari ya... *mana tak gumuk*

so stay healthy guys

mamabeauty

 

Thursday, 18 September 2014

The Devils Wear Prada

Saya suka cerita ni, sambil tengok sambil terangguk2.. dan jujurnya memang ada bos2 yg bersikap sebegini.. 


Ohh begitu banyak pengalaman saya disepanjang menjadi Setiausaha dan PA untuk memberi khidmat giteww...


 Bossy, banyak cengkadak and sengaja kan bila dia tidak puas hati dengan kerja kita akan sengaja menyuruh kita buat sesuatu yang tidak masuk dek akal.

Saya pernah ada bos yang mulutnya tidak lepas menengking.. like this


haha gitulah setiap hari.. sesiapa yang masuk bilik beliau if tak kena lempar file tak pun kena sumpah seranah...

Ada juga yang mulut tak lepas dengan menyebut kata2 kejis.. sudah beigtu sinonim begitu dimulut.. wtf, ba alif ba ya, pu** ma*, eh mcm2lah lagi yang tak terjangkau dek akal..

Ada juga yg asyikla suh kita menipu.. *kao mampoo??*

tapi all in saya rasa mcm citer "The Devils Wear Prada" ni jugak.. jika kita dapat deliver apa jua task dengan cemerlang jgnla risau apa2 pun.. trust me its work..

saya pernah apply visa utk ke jepun bila masa kedutaan akan tutup within 1 hour dan saya harus berkejar kesana hari yang sama kerana flight to Japan at the evening..

Naik kereta mcm F1 *tak tifu ni*.. ingat2 balik memang kelakar...

dengan heels berlari...


 tapi bila ingat2 balik memang mcm2 ragam sebenarnya.. suka, duka semua tu best sgt2 bila suatu hari, setiap hari saya harus menyediakan sarapan iaitu

Mangga dan oat 

detox and tenaga

 
lower your cholestrol level




setiap hari ya without fail.. sama lagaknya mcm miranda hehe..

tetapi the best part was, ada satu hari masa nak bancuh oat tu saya perasan didalam oat tersebut ada ulat.. ya ulat yang dok berkeruit keruit gini hehehe.. *gelak evils*




and the rest is history hahahaha you ols figure outla apa yg saya buat...




so for the bosses out there, silalah layan pekerja anda molek2 deh..


saya perkerja yang berdedikasi

Mamabeauty

 
 

The Devils Wear Prada

Saya suka cerita ni, sambil tengok sambil terangguk2.. dan jujurnya memang ada bos2 yg bersikap sebegini.. 


Ohh begitu banyak pengalaman saya disepanjang menjadi Setiausaha dan PA untuk memberi khidmat giteww...


 Bossy, banyak cengkadak and sengaja kan bila dia tidak puas hati dengan kerja kita akan sengaja menyuruh kita buat sesuatu yang tidak masuk dek akal.

Saya pernah ada bos yang mulutnya tidak lepas menengking.. like this


haha gitulah setiap hari.. sesiapa yang masuk bilik beliau if tak kena lempar file tak pun kena sumpah seranah...

Ada juga yang mulut tak lepas dengan menyebut kata2 kejis.. sudah beigtu sinonim begitu dimulut.. wtf, ba alif ba ya, pu** ma*, eh mcm2lah lagi yang tak terjangkau dek akal..

Ada juga yg asyikla suh kita menipu.. *kao mampoo??*

tapi all in saya rasa mcm citer "The Devils Wear Prada" ni jugak.. jika kita dapat deliver apa jua task dengan cemerlang jgnla risau apa2 pun.. trust me its work..

saya pernah apply visa utk ke jepun bila masa kedutaan akan tutup within 1 hour dan saya harus berkejar kesana hari yang sama kerana flight to Japan at the evening..

Naik kereta mcm F1 *tak tifu ni*.. ingat2 balik memang kelakar...

dengan heels berlari...


 tapi bila ingat2 balik memang mcm2 ragam sebenarnya.. suka, duka semua tu best sgt2 bila suatu hari, setiap hari saya harus menyediakan sarapan iaitu

Mangga dan oat 

detox and tenaga

 
lower your cholestrol level




setiap hari ya without fail.. sama lagaknya mcm miranda hehe..

tetapi the best part was, ada satu hari masa nak bancuh oat tu saya perasan didalam oat tersebut ada ulat.. ya ulat yang dok berkeruit keruit gini hehehe.. *gelak evils*




and the rest is history hahahaha you ols figure outla apa yg saya buat...




so for the bosses out there, silalah layan pekerja anda molek2 deh..


saya perkerja yang berdedikasi

Mamabeauty

 
 

Wednesday, 17 September 2014

Sihat Dan Ceria

Untuk Ceria tiada didalam supplemen shaklee itu kita kena bina sendiri dan cari sendiri.. tetapi untuk Sihat insyaAllah kita boleh merubahnya..

Dari saya yang mengalami enzema dan gegata dari semenjak kecil.. dan masih berperang sehingga sekarang.. dapat pula dugaan terkena slip disc.. eh mcm2 kalau nak cerita bukan, tetapi bagaimana kita menanganinya ???? 

ini kisah customer saya yang ada kencing manis, darah tinggi dan buah pinggang sudah tidak berapa elok ya..
 
Saya jumpa customer saya seorang ini yg berpuluh tahun ya makan ubat doktor means ubat yang dibekalkan dari hospital. Saya tidak kata ubat hospital itu tak elok tetapi kita sedia maklum dengan kesan jangka panjang pengambilan ubat dari hospital..

Katanya sekarang buah pinggang sudah mula menunjukkan tanda2 kegagalan utk berfungsi dan penyakit 3 serangkai mula menghuni...

At one time katanya dia sudah memikirkan "mati" sahaja.. putus asa giteww...

Duit berkepuk pun katanya sudah tidak berguna jika kita tidak sihat ataupun menjadi penghuni tetap dihospital..
 
Tetapi beliau fight for her life.. saya bermula dengan GLA katanya.. untuk kencing manis yang sangat tinggi masa itu.. selepas itu katanya saya cuba pula dengan Omega dan sekarang VIVIX sahaja utk saya...

gla terbaik utk diabetes


 
vivix mampu menurunkan paras bacaan



Sekarang saya boleh sudah tersenyum dan berat badan pun bertambah 2 kilo semenjak konsisten dengan makan supplemen shaklee.. ALhamdulillah katanya...

Jadi jika ingin Sihat dan selepasnya kembali ceria cuba kita tukar dan cuba dengan supplemen Shaklee..

InsyaAllah badan kita akan lebih sihat dan pastinya keceriaan pun bertandang...

Jika ingin order set utk Diabetic boleh order disini ya..


Mamabeauty
 

Sihat Dan Ceria

Untuk Ceria tiada didalam supplemen shaklee itu kita kena bina sendiri dan cari sendiri.. tetapi untuk Sihat insyaAllah kita boleh merubahnya..

Dari saya yang mengalami enzema dan gegata dari semenjak kecil.. dan masih berperang sehingga sekarang.. dapat pula dugaan terkena slip disc.. eh mcm2 kalau nak cerita bukan, tetapi bagaimana kita menanganinya ???? 

ini kisah customer saya yang ada kencing manis, darah tinggi dan buah pinggang sudah tidak berapa elok ya..
 
Saya jumpa customer saya seorang ini yg berpuluh tahun ya makan ubat doktor means ubat yang dibekalkan dari hospital. Saya tidak kata ubat hospital itu tak elok tetapi kita sedia maklum dengan kesan jangka panjang pengambilan ubat dari hospital..

Katanya sekarang buah pinggang sudah mula menunjukkan tanda2 kegagalan utk berfungsi dan penyakit 3 serangkai mula menghuni...

At one time katanya dia sudah memikirkan "mati" sahaja.. putus asa giteww...

Duit berkepuk pun katanya sudah tidak berguna jika kita tidak sihat ataupun menjadi penghuni tetap dihospital..
 
Tetapi beliau fight for her life.. saya bermula dengan GLA katanya.. untuk kencing manis yang sangat tinggi masa itu.. selepas itu katanya saya cuba pula dengan Omega dan sekarang VIVIX sahaja utk saya...

gla terbaik utk diabetes


 
vivix mampu menurunkan paras bacaan



Sekarang saya boleh sudah tersenyum dan berat badan pun bertambah 2 kilo semenjak konsisten dengan makan supplemen shaklee.. ALhamdulillah katanya...

Jadi jika ingin Sihat dan selepasnya kembali ceria cuba kita tukar dan cuba dengan supplemen Shaklee..

InsyaAllah badan kita akan lebih sihat dan pastinya keceriaan pun bertandang...

Jika ingin order set utk Diabetic boleh order disini ya..


Mamabeauty
 

Tuesday, 16 September 2014

Short Gateaway

Cuti yang panjang sudah semestinya minggu lepas.. saya maklum ramai yg mengambil kesempatan juga untuk bersama-sama yang tersayang.

Saya juga tidak ketinggalan.. menghadiri ke kenduri di Bagan Dato dan terus ke teluk batik bawa anak2 perempuan saya berehat. My son tiada pula sepanjang cuti kali ini kerana trekking ke Dabong.. how time flies bila memikirkan.. they will have their own activities during school holiday..



Satu yang saya suka perjalanan saya ialah, pemandangan yang indah2 dari sekinchan ke kuala selangor.. sawah padi yang menghijau.. rindu kampung sendiri..


sawah padi menghijau
 














Tetapi si dobot Balqis suka jer.. dapat berendam as usual dan main pantai...

Being kids mudah sangat utk rasa gembira bukan..

Berendam as usual
love pantai
 


























si dobot


Bukan berehat sangat pun kerana dengan cuaca yang kering dan panas amatlah tidak selesa bagi saya..

so sekarung juga as usual supplemen yg biasa saya bawa ketika bercuti..

Nutriferon
Vit c
B complex
Vitalea
Lecithin
 AJHT
Ostematrix
 
All in its a short gate away for us..

Jika ingin order boleh click di sini ya..



love always

Mamabeauty