Monday 20 January 2014

Tempoh Berpantang Dengan Shaklee

Selepas melalui proses kehamilan sepanjang 9 bulan 10 hari, tiba masanya ibu2 berdebar menanti saat2 proses kelahiran dan seterusnya tempoh berpantang.

Saat ini pastinya ibu2 tercari-cari produk yang betul2 selamat, halal dan semestinya untuk kedua-dua ibu dan anak ya.

Dengan supplemen shaklee tiada lagi bau-bauan dan tiada lagi rasa panas mencengkam untuk ibu melalui tempoh berpantang dan tiada lagi baby akan mengalami cirit birit kesan daripada panas apa yg ibu2 makan semasa berpantang.

Ibu2 juga ingin melalui tempoh berpantang dengan tenang dengan penyusuan yang amat bermakna untuk proses 'bonding' dengan anak..

mari kita lihat sebahagian supplemen shaklee yang diperlukan oleh ibu-ibu yang bakal melalui proses berpantang seterusnya penyusuan selama 2 tahun InsyaAllah.

Kenapa mesti supplemen Shaklee???
  • Sembuh dari luka berpantang dengan cepat
  • membentuk dan membina semula darah merah yang banyak tumpah semasa kelahiran
  • pemulihan luka dalaman rahim
  • mengelakkan stres untuk menghindar meroyan
  • untuk membantu memenuhi keperluan ibu menyusumemberi tenaga untuk ibu yang menyusu dan perlu bangun malam berjaga.

 

Zinc

Zinc membantu mempercepatkan proses baik pulih luka luaran dan dalaman (rahim), bagi yang tidak makan ikan haruan atau pati ikan haruan, zinc adalah pilihan yang tepat untuk menggantikan ikan haruan. Selain itu zinc juga membantu untuk mengurangkan masalah keguguran rambut selepas melahirkan.Yang penting sekali ialah zinc dapat membantu dalam masalah "kedinginan" selepas bersalin.
ga bayi.

Vitalea (Multivitamin with iron)Multivitamin mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral, menambah kepada apa-apa makanan yang kurang di dalam badan kita. Sangat bagus diambil oleh ibu-ibu yang berpantang kerana kita tahu bahawa semasa berpantang banyak makanan yang tidak boleh diambil, dan multivitamin adalah pilihan terbaik bagi menggantikan makanan tersebut. Iron juga penting untuk ibu yang telah kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan.

B ComplexB Complex membantu mengatasi kelesuan, penting bagi kesihatan mental mambantu mencegah kemurungan (meroyan) dan sebagai penenang (anti stress). Perlu bagi urat saraf. Untuk ibu-ibu yang baru melahirkan anda memerlukan B Complex bagi mengatasi masalah kelesuan dan dapat mengatasi kemurungan atau meroyan

Vitamin C (Sustaine Realease Vita-C)Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Membantu dalam proses pemulihan luka dan membantu meningkatkan taraf sistem pertahanan badan. Bagi ibu-ibu yang baru melahirkan sudah tentu anda inginkan luka cepat pulih dan Vitamin C adalah jawapan kepada masalah tersebut

Sebagai tambahan untuk ibu-ibu berpantang boleh juga mengambil Energizing Soy Protein (ESP) sebagai minuman harian anda dan Ostematrix (Kalsium Magnesium with vitamin D), kedua-dua supplement ini boleh mengurangkan risiko jaundice, memberi tenaga dan melancarkan air susu ibu. Bagi ibu yang menghadapi masalah pembuangan air besar bolehlah mengambil Lecithin kerana ianya tidak mengganggu perut bayi, ianya melancarkan pembungan dengan cara yang lembut. Tetapi harus diingatkan bahawa pengambilan Vitamin ini perlu diikuti dengan pengambilan air masak yang cukup sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari.
ibu bahagia dan si manja ceria..

mamabeauty

No comments:

Post a Comment