Wednesday 15 January 2014

Kurus Dengan Cepat Atau Kurus Perlahan-lahan dan Menten Slim???

Banyak sekarng ini produk2 untuk kurus dipasaran..

Sebelum mencuba dengan set shape daripada Shaklee saya pernah berada disituasi "GEMOK".. Bukan main2 atau sekadar indah kabar dari rupa.. saya pernah cecah berat badan hampir 70kg dan terpaksa bertukar dari size S,M,L ke XL..

Memang hanya mampu nanges *dalam hati*.. selebihnya saya cuba diet, cuba bersenam still berat badan saya hanya turun 1kg dan gain dlm 2-3kg.. memang sometimes rasa mcm nak give up pun ada sebenarnya.
 


Sehinggalah saya mencuba dengan set shape dari shaklee ini..

 

3 konsep utama -BAKAR, BUANG, BINA

1. BAKAR
Produk: LECITHIN/ OMEGA GUARD
Fungsi: bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol


Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak2 yg lain. Sebab tu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure,stroke,heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.

Kenapa org yang nak kurus suke Lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak).Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

2. BUANG
Produk: ALFALFA/HERB LAX
Fungsi:membuang lemak, toksin dalam badan

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang




mengalami masalah sembelit.









3. BINA

Produk: CINCH/SOY PROTEIN
Fungsi: bina otot, elak kulit menggelebeh
 
Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
SANGAT MUDAH BUKAN HANYA BAKAR, BUANG DAN BINA KEMBALI OTOT..
 
Sekarang saya lebih happy dan konfiden dengan penampilan saya :-)
 

 
Jangan ragu2 untuk mencuba kerana produk2 shaklee telah mendapat sijil halal yang sah ya..
 
boleh pm saya/wassap 0192511448 jika berminat untuk mendapat konsultasi percuma dan harga kasih sayang..
 
 
love,
 
mama beauty
 
 
 













No comments:

Post a Comment