Wednesday 8 January 2014

Kesuburan dan anak sebagai Penyeri Rumahtangga

Ibu-ibu yang masih tidak mempunyai cahaya mata pasti dambakan tangisan dalam rumah tangga bukan??? Memang adat kita jika masih belum berpunya ditanya, jika sudah berkahwin "bila nak ada anak pula".. itu lumrah..

Suatu yang pasti emosi ibu bapa ini juga hendaklah senantiasa tip top barulah mudah proses untuk mendapatkan anak.. Tidak beremosi selalu, stress dengan kerja atau sekeliling lagi. So sangat2 penting untuk mempunyai fasa bertenang.

Amalan2 sunnah juga haruslah dipraktikkan selain mencuba dengan supplemen ya. Biarlah seiring apa yg kita mahu itu.

Shaklee menawarkan set kesuburan untuk suami isteri yang masih belum mempunyai zuriat ataupun melalui tempoh tidak subur selepas anak pertama..


Seeloknya penyediaan tubuh badan yang sihat haruslah dimulakan dengan  b complex dan vitalea dan alfalfa.


  • Vita Lea
  • Penting bagi membekalkan dan menyeimbangkan keperluan nutrisi dalam dalam. Oleh kerana gaya hidup yang sibuk, pemakanan yang tak sihat. Semua ini sebab kita hilang atau tak langsung menikmati nutrisi penting sehari-hari. Jika badan dilengkapi dengan semua vitamin dan mineral. Pastinya badan akan lebih cekap berfungsi.
    • B Complex
    Bagi suami, B Complex penting untuk menjana tenaga. Paling penting B Complex bersifat anti stress. Jadi suami atau isteri lebih menikmati masa 'bersama'. Bagi isteri pula, amat penting mengambil B Complex untuk merancang kehamilan. Kandungan asid folik di dalamnya diperlukan untuk elak risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang tak sempurna).
     
    • Alfalfa
    Ini paling penting untuk isteri/wanita. Bertindak seperti kacip fatimah. Juga merawat masalah-masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya.
     
    Untuk suami seharusnya mengambil VIT E dan ZINC
    Bagi meningkatkan kualiti sperma. Vita E sangat membantu. Menambah kiraan atau bilangan sperma. Juga tingkat kebolehan reproduktif bagi suami. Ia juga membantu melahirkan rasa 'bersemangat' untuk bersama pasangan masing-masing.
    • Zinc Complex
    Ini khas untuk suami. Mempertingkatkan kualiti sperma. Juga menambah kepekatan dan kekuatan sperma. Bertindak meransang perbentukan hormon testosterone juga menambah jumlah bilangan sperma.
     
    Untuk isteri pula mengambil GLA COMPLEX
    Penting untuk isteri bagi menghasilkan 'cecair kesuburan'. Cairan ini membantu memberi ruang untuk sperma terus hidup di dalam tiub fallopio hingga lima hari. Selain itu, GLA berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan. Juga membantu mengecutkan cyst jika ada.
     
    insyaAllah jika dengan jadual pengambilan supplemen yang sesuai dan doa, doa + doa semoga dipermudahkan untuk perjalanan mendapat cahaya mata..
     
    Beberapa testimoni pengguna set kesuburan shaklee
     
     


     
    salam sayang
    alia

    No comments:

    Post a Comment