Wednesday 3 June 2015

Allah Maha Mengetahui

Saya tak pasti bagaimana ianya bermula, tetapi yang saya pasti ianya terjadi pabila terus-terusan kesakitan yang melampau sehingga susah mahu buang air kecil aka kencing.

Ayah saya sendiri dulu last few years menderita sakit yang sama, prostate bengkak dan seterusnya kenalah pakai salur tu kan utk buang air. Alhamdulillah now walaupun dah berusia dan uzur benar, Abah dah tidak memakai salur getah lagi.

It was not a good memory utk dikenang sebenarnya.. tetapi untuk peringatan dan mungkin juga utk hebahan, rujukan mahupun ingatan kepada kita.

Sayangi mereka selagi ada..

It was a sad things to know yang setelah sekian lama now my father in laws pulak yang mendapat masalah prostate ini. Tetapi Allah menguji lebih hebat lagi.. keluar masuk hospital, buat bermacam-macam ujian lagi.. and pada yang tidak tahu bagaimana utk check prostate tu bengkak ke tidak, hanyalah dengan masukkan jari ke lubang dubur kita hew hew..

Can you imagine orang tua diperlakukan sebegitu???? sure rasa tidak selesa bukan???

Tetapi yang lebih hebat bila setelah a few examinations, he was diagnosed with KANSER..

Mungkin early stage but still kanser will grow faster if we didn't do anything about it.

Hanya mampu melihat saya dan menjadi pendengar..

Sometimes Allah uji kesihatan orang tua kita utk melihat sejauh mana kesabaran dan kesanggupan anak-anak utk menjaga.

Allah is so great..Ujian itu adalah tarbiyah dari Allah,, Ujian adalah asbab utk kita semakin dekat denganNYA, malah semakin Allah sayang semakin kuat taufan melanda..


Mamabeauty

2 comments:

  1. betul tu..ujian mjaga org tua kt sakit utk melihat tahap ksabaran ank2..mampukah kita bsabar sbgaimana org tua bsabar dlm mdidik kt sehingga besar n berjaya..

    ReplyDelete