Tuesday 5 March 2013

Promosi Mac Ostematrix

Salam sayang semuanya,

Mungkin ramai yang tidak tahu apa itu Ostematrix, tapi untuk lebih mudah saya sebutkan sebagai KALSIUM. Kenapa Kalsium Shaklee ini amatlah bagus kerana ianya dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, yang mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, mangan dan boron.

Nutrien2 ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian juga telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


Mari kita lijat Manfaat Utama Kalsium Ostematrix ini:-

  • Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak,kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sendi dan atritis.
  • Meringankan stress - ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid - Kajian juga menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh - Kalsium dan mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detosifikasi.
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.
  • Vitamin D - dinamakan vitamin D pada 1916 bila didapati ianya mampu merawat penyakit rickets. Berupaya meningkatkan penyerapan kalsium dan fosfurus untuk ketumpatan tulang, menguatkan kerangka. Vegetarian yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun , wanita hamil dan kanak2 perlu mengambil supplemen vitamin D.
Magnesium : adalah ion positif no 2. penting didalam tubuh kita untuk menggalakan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga pengecutan saraf dan otot dan menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.

Zinc, boron , manganes, kuprum : Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang artritis.


Bagaimana untuk memilih kalsium yg bagus??
* pilih produk yang mengandungi vitamin D dan magnesium
* elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
* Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Oleh itu jika berminat bolehkan dapatkan Ostematrix daripada saya sebagai pengedar Shaklee yang sah: 882517
COD: Subang Bestari/Kota Damansara/Sg Buloh/Bukit Dmansara/Plaza Damas
sms/whatspp: 019-2511448


Salam Sayang
mama beauty

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment