Wednesday 20 March 2013

B - Complex

Kehidupan seorang ibu, isteri yang bekerja + ibu yg bekerja dari rumah juga amatlah memerlukan tenaga yg lebih juga utk keluarga dan diri sendiri.

Saya suka dengan B-Complex dari Shaklee kerana memberi saya lebih tenaga untuk sepanjang hari. Seperti "Super Mak".. dan B complex juga membuatkan saya kurang stress..

Vitamin B Penting Untuk Kesihatan

Tekanan hidup, alkohol dan ubat-ubatan preskripsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiki pengurangan VItamin B didalam tubuh badan kita.

Pentingnya Vitamin B adalah untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme. Kajian terbaru membuktikan bahawa VItamin B berupaya meningkatkan penglihatan mata dan sistem pernafasan.

Kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan prestasi merosot dan tidak berfungsi dengan baik.

Kenapa VItamin B Shaklee adalah yg tepat???
Kerana ianya mengandungi kesemua 8 jenis VItamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi VItamin B yang hilang untuk membantu jantung, peparu dan organ2 penting yang lain.

Mengandungi sistem penyerapan bioatif dan penyaluran zat makanan untuk meningkatkan penyerapan nurient penting iaitu asid folik. Jumlah  asid folik yang mencukupi didalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiki melahirkan anak terencat akal atau masalah kecacatan saraf tunjang.


Set Penyusuan untuk Ibu2..

Untuk ibu2 yang didalam pantang amat memerlukan Vitamin B untuk tenaga yang berpanjangan dan kurangkan kesan "meroyan".

Untuk Kulit juga Vitamin amatlah diperlukan.. B for "Beauty"..



Dan tahukah anda....... Vitamin B Complex amat membantu dalam masalah rambut gugur..B Complex yang diperlukan oleh badan ada 8 jenis.. dan 5 daripadanya adalah untuk rambut:

-Vitamin B3 (Niasin)- Ia berguna untuk memperbaiki aliran darah pada kulit kepala.

-Vitamin B5 (Pantotenik)- Jika tidak mahu rambut beruban inilah nutrisinya selain untuk mengatasi rambut gugur

-Vitamin B6 (Piridoksin)- Untuk mengelak rambut dari gugur dan penghasilkan melanin untuk elak rambut dari beruban

-Vitamin B12(Sianokobalamin)- Mengatasi masalah rambut gugur.

-Biotin - Biotin digunakan untuk menghasilkan keratin dan mengatasi masalah keguguran rambut. Ia juga berfungsi mengawal rambut beruban
 
Jika mempunyai sebarang pertanyaan mengenai Vitamin B Shaklee atau sebarang masalah atau mengenai produk boleh hubungi saya:-)
 
sms/whatspp: 0192511448
sid: 882517
fb: Alia elena
 
salam sayang
Mama Beauty
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment